نوشته شده توسط : الهام چرخنده

سیوان لند

سیوان لند بازار آنلاین صنعت ساختمان است که به فروش آنلاین مصالح ساختمانی می‌پردازد. در وب سایت سیوان لند تمامی مصالح مورد نیاز برای ساختمان سازی اعم از مصالح پودری (مثل سیمان و گچ)، بتن و فراورده‌های بتنی، مصالح دانه‌ای (مثل شن و ماسه و پوکه)، انواع بلوک‌های سیمانی و آجرها، تیرچه بلوک و فوم و مصالح شیمیایی و … را می توان یافت.

سیوان لند بستری را فراهم کرده تا برای فروش مصالح ساختمانی واسطه‌ها را کنار بگذارد و به فروش مستقیم مصالح و تجهیزات ساختمانی بپردازد. در نتیجه قیمت مصالح در این وب سایت پایین است و بازاری رقابتی برای فروشندگان ایجاد شده است، که همین هم خود مزید بر علت پایین بودن قیمت‌ها شده.

برای خرید مصالح از وب سایت سیوان لند کافی است تا وارد سایت آن بشوید. به قسمت ثبت نام بروید و مشخصات خود را وارد نمایید. پس از انجام این کار کارشناسان سیوان لند با شما تماس می‌گیرند تا ثبت نامتان را تکمیل کنند. بعد از آن هم می‌توانید مصالح مورد نظر خود را انتخاب و با افزودن آن‌ها به سبد خرید و وارد کردن مشخصات محل پروژه یا تحویل مصالح و پرداخت، خرید خود را تکمیل کنید.

 

بتن مگر

بتن مگر نوعی جدید از بتن است که همانند بتن‌های معمولی از آب، سیمان و سنگدانه تشکیل شده، اما نسبت سیمان آن کمتر و نسبت آبش بیشتر شده است. به طوری که در هر متر مکعب بتن مگر، تنها حدود 100 تا 150 کیلوگرم سیمان به کار رفته است.

بتن مگر کار تراز کردن فونداسیون را راحت‌تر کرده است و هم‌چنین می‌توان از آن در زمین‌هایی که مقاومت خوبی ندارند استفاده کرد. دیگر مزیت بتن مگر این است که جلوی نفوذ حشرات موذی به فونداسیون را می‌گیرد. از بتن مگر می‌توان به عنوان زیرسازی در جاده‌ها و راه‌ها هم استفاده کرد.

برای ساخت بتن مگر برای ساختمان‌های کوچکی که به حجم کمی از بتن مگر نیاز دارند، می‌توان از بتونیر استفاده کرد، اما برای پزوژه‌های بزرگ‌تر می‌توان از بچینگ موجود در محل استفاده کرد، یا اینکه به صورت آماده خریداری کرد و بتن مگر با تراک میکسر به محل پروژه فرستاده می‌شود.

برای اجرای بتن مگر باید از قبل خاک بستر را مرطوب کرد، بتن مگر را باید به خوبی متراکم کرد تا حباب هوا در زیر آن ایجاد نشود و روی سطح آن را هم باید با وسیله‌ای مثل شمشه صاف کرد. ضخامت بتن مگر در تمامی قسمت‌ها باید بیشتر از 5 سانتی متر باشد. بعد از آن که بتن ریزی آن تمام شده، باید به آن فرصت داد تا عمل بیاید. باید سطح آن را تا حدود 10 ساعت مرطوب نگه داشت تا عمل هیدراتاسیون انجام شود.

 

انواع کناف

کناف از مصالح ساختمانی پیش ساخته است که به صورت صفحات گچی روکش‌دار عرضه می‌شود. کناف‌ها به نحوی جایگزین گچ‌کاری شده‌اند و از آن‌ها در ساخت سقف کاذب استفاده می‌شود. البته کاربرد کناف به سقف محدود نمی‌شود و از آن‌ برای ساخت دیوار جدا کننده و دیوار پوششی هم استفاده می‌کنند. 

قیمت کناف‌ بستگی به نوع کناف و کیفیت‌ آن دارد. انواع کناف‌ها عبارتند از کناف گچی معمولی، کناف مقاوم در برابر رطوبت، کناف مقاوم در برابر آتش و کناف مقاوم در برابر آتش و رطوبت. کناف‌های معمولی ساده‌ترین نوع کناف‌ها هستند که از آن‌ها برای مصارف معمولی استفاده می‌شود.

کناف‌های MR، کناف‌هایی مقاوم در برابر رطوبت هستند و می‌توان از آن‌ها در مناطقی مثل استخرها و سرویس بهداشتی و دیگر مناطق در معرض رطوبت استفاده کرد. کناف‌های FR، کناف مقاوم در برابر آتش هستند و از آن‌ها در مکان‌هایی که احتمال آتش‌سوزی وجود دارد استفاده می‌کنند. کناف‌های FM، که از بقیه کناف‌ها گران‌تر است، هم در برابر آتش مقاوم است و هم در برابر رطوبت.

کناف‌ها هم‌چنین در ضخامت‌های متفاوت تولید می‌شوند که از کناف 6.5 میلی‌متری برای طرح‌های روی کار و دارای پیچ و خم، از کناف 9.5 میلی‌متری برای طرح‌های روی کار، کناف 12.5 برای اجرای سقف کاذب و دیوار و از کناف‌های 15 تا 18 میلی‌متری برای مکان‌هایی که به مقاومت بالاتری نیاز هست استفاده می‌شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام چرخنده

قیمت آجر سفال

آجر سفال یکی از مصالح پر استفاده در صنعت ساختمان است که از آن برای تیغه چینی دیوارهای داخلی و خارجی استفاده می‌کنند. برای ساخت آجر سفال، خاک رس را با آب مخلوط و قالب‌گیری می‌کنند. سپس اجازه می‌دهند آجرهای قالب‌گیری شده در هوای باز خشک شوند و در نهایت آن‌ها را در کوره‌های آجرپزی می‌پزند. آجرهای سفال را می‌توان هم به صورت دستی و قالبی و هم به صورت صنعتی تولید کرد.

برای این که بتوان آجر سفال مرغوب را تشخیص داد باید به ظاهر آن نگاه کرد. آجرهای سفال مرغوب سطحی صاف و یکدست و بدون ترک دارند. بهتر است آجر سفال مد نظر خود را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید تا از کیفیت آن‌ها مطمئن باشید. شما می‌توانید برای خرید یا مشاهده قیمت آجر سفال به سیوان لند مراجعه کنید.

آجرهای سفال انواع مختلفی دارند که برخی از آن‌ها عبارتند از: آجر سفال فوم دار: لایه‌ای فوم در وسط آجر قرار دارد که آن را در برابر صوت و حرارت عایق می‌کند. آجر سقفی: که ابعاد بزرگ‌تری دارند و می‌توان از آن‌ها در سقف‌های تیرچه بلوکی استفاده کرد. آجر سفال نما که از آن‌ها براس نمای ساختمان استفاده می‌شود.

 

قیمت ایزوگام

ایزوگام شناخته شده‌ترین عایق رطوبتی است که در ساختمان‌ها به کار می‌رود. ایزوگام‌ها از قیر و الیاف و مواد دیگری ساخته می‌شوند و انواع مختلفی دارند. برای نصب ایزوگام‌ها به آن‌ها حرارت می‌دهند تا به راحتی به سطح مورد نظر بچسبند. از ایزوگام‌ها می‌توان برای عایق کردن سطوحی همچون پشت بام‌ها، دیوارها، کف ساختمان و پی‌ها استفاده کرد.

ایزوگام‌ها مزایا بسیار دارند، از جمله آن که قیمت ایزوگام بسیار مناسب است، نصب آن آسان است و عمر بسیار بالایی هم دارد. البته بسته به نوع ایزوگام‌ها و کارخانه سازنده آن‌ها، قیمتشان تغییر می‌کند. هم‌چنین ایزوگام‌ها را می‌توان در شرایط آب و هوایی مختلف استفاده کرد،سرعت نصب آن‌ها از قیرگونی بیشتر است، وزن سبکی دارند و بار اضافی به ساختمان تحمیل نمی‌کنند، انعطاف بالایی دارند و در برابر انبساط و انقباض مقاوم هستند و مقاومت بسیار بالایی هم دارند.

در زمان خرید ایزوگام باید دقت کنید که نشان استاندارد داشته باشد، سطح ایزوگام پارگی نداشته باشد، نوع مناسبی از ایزوگام انتخاب کنید، وزن ایزوگام باید بیشتر از 37 کیلوگرم باشد و از تاریخ تولید ایزوگام بیش از 6 ماه نگذشته باشد. هم‌چنین دقت داشته باشید که ایزوگام‌های تک لایه برای دیوار مناسب هستند و ایزوگام‌های دو لایه برای پشت بام.

 

قیمت پنجره دوجداره

درب و پنجره‌ها از اجزای الزامی ساختمان‌ها هستند. امروزه درب و پنجره‌ها در انواع مختلفی وجود دارند که انواع پنجره‌های دوجداره یکی از آن‌هاست. پنجره‌های دوجداره از متریال‌های مختلفی مثل آلومینیوم یا UPVC ساخته می‌شود که قیمت پنجره دوجداره بر اساس جنس آن متفاوت خواهد بود.

پنجره‌های ساخته شده با UPVC ضد آب هستند، امنیت بالایی دارند و در برابر برودت و حرارت عایق بسیار خوبی هستند هستند. از آن طرف پنجره‌های دوجداره آلومینیومی در برابر رطوبت مقاوم هستند و گزینه بسیار خوبی برای مناطق مرطوب به شمار می‌روند. پنجره‌های دوجداره هم‌چنین از جنس فلزی نیز می‌توانند باشند.

عوامل متعددی بر قیمت پنجره دوجداره تاثیر گذار هستند. ابعاد پنجره دوجداره، جنس آن‌ها، کیفیت مواد به کار رفته در ساخت آن‌ها و … از جمله‌ی این موارد هستند. هم‌چنین در تولید این نوع پنجره‌ها باید از یراق آلات مخصوص آن استفاده کرد؛ که این یراق آلات نیز بر قیمت پنجره دو جداره تاثیر می‌گذارند.

 



:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام چرخنده

بلوک سیمانی

بلوک‌های سیمانی یکی از انواع مصالح ساختمانی هستند که از آن‌ها برای ساخت سقف، دیوارها و دیگر قیمت‌های ساختمان می‌توان استفاده کرد. جزء اصلی سازنده بلوک‌های سیمانی، همان‌طور که از نامشان پیداست، سیمان است. برای ساخت این بلوک‌ها سیمان پرتلند، سنگدانه و آب به نسبت مساوی با یکدیگر ترکیب و سپس عمل آوری یا کیورینگ می‌شوند. که عمل آوری بلوک سیمانی می‌تواند با آب، گرما و یا بخار آب باشد.

قیمت بلوک سیمانی متاثر از عوامل متعددی از جمله نوع بلوک (برای مثال صنعتی یا معدنی)، ابعاد بلوک، تعداد جداره‌های بلوک، کیفیت بلوک و … بستگی دارد. در هنگام خرید بلوک‌های سیمانی باید دقت کنید که با توجه به نوع سازه و محل مورد نظر برای استفاده از آن، بلوک مناسب را انتخاب کنید. شرایط آب و هوایی نیز از دیگر مواردی است که در هنگام انتخاب بلوک سیمانی باید به آن دقت کنید. برای مثال بهتر است در مناطق گرم و مرطوب از بلوک سیمانی سبک چند جداره استفاده شود.

بلوک‌های سیمانی را براساس وزن آن‌ها به بلوک‌های سبک، نیمه سبک و سنگین تقسیم می‌کنند. از تفاوت‌های بلوک سیمانی سبک با سنگین، می‌توان به مواد اولیه و میزان مقاومت آن‌ها اشاره کرد. در ساخت بلوک سنگین از شن و ماسه استفاده می‌شود، اما در ساخت بلوک سبک از پوکه‌های صنعتی یا معدنی استفاده می‌کنند. همین امر هم باعث تفاوت در وزن آن‌ها و در نتیجه تفاوت در میزان مقاومتشان می‌شود.

 

مصالح ساختمانی

مصالح ساختمانی شامل تمام اقلامی هستند که در مرحله سفت کاری ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. مصالح ساختمانی را می‌توان به دسته‌های مصالح پودری، مصالح دانه‌ای، بتن و فراورده‌های بتنی، آجرها، سنگ‌های نما، انواع تیرچه، فوم و یونولیت، قالب‌های سقف، افزودنی‌های، چسب‌ها، ملات‌ها و … تقسیم‌بندی کرد. کیفیت هر کدام از مصالح ساختمانی تاثیر مستقیمی روی کیفیت سازه دارد و هم‌چنین طبیعتا قیمت مصالح ساختمانی باکیفیت، بیشتر است.

 

فوم سقفی

فوم سقفی از جمله مصالح جدید در صنعت ساختمان به شمار می‌رود که از آن به عنوان جایگزینی بلوک در سقف‌های تیرچه‌ای استفاده می‌کنند. فوم سقفی که به آن یونولیت سقفی و پانل فومی هم می‌گویند، از جنس پلی استایرن اکسترود شده است. فوم‌های سقفی به شکل مکعب مستطیل‌های سفید رنگی هستند که در ابعاد مختلف تولید می‌شوند و با توجه به نوع تیرچه، باید از فوم سقفی با ابعاد مناسب استفاده کرد.

به جز سایز، فوم‌های سقفی در دانسیته‌های نتفاوتیی نیز تولید می‌شوند؛ که هر دو عامل دانسیته و سایز بر قیمت فوم سقفی تاثیرگذار هستند. دانسیته مناسب برای فوم‌هایی که در سقف‌های تیرچه بلوک مورد استفاده قرار می‌گیرند بین 7 تا 8 است. استفاده از فوم سقفی با دانسیته پایین‌تر باعث می‌شوند که فوم عایق خوبی در برابر صوت و گرما و سرما نباشد، با راه رفتن همسایگان طبقه بالا سقف بلرزد، در حین اجرای کار احتمال شکستن فوم وجود داشته باشد و … .

با توجه به این که دانسیته (جرم واحد حجم) بر قیمت فوم تاثیر می‌گذارد، استفاده از فوم‌هایی با دانسیته بالاتر از 8 برای ساخت و ساز باعث بالا رفتن هزینه و مقرون به صرفه نبودن فوم می‌شود. اما علی ای الحال استفاده از فوم سقفی به جای بلوک در سقف‌های تیرچه‌ای مزایای متعددی به همراه دارد.

 



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام چرخنده

گچ

گچ، که از سنگ‌های کربناته رسوبی و کلسیم سولفات به دست می‌آید، از مصالح ساختمانی است که در استحکام سازی سازه‌ها نقش دارد. در ساختمان سازی از گچ برای اندود کاری، سفید کاری، تمیز کاری، گچ بری، ساخت ملات‌های گچی، ساخت آجر گچ و ماسه و تهیه ورق‌های پیش ساخته‌ی گچی استفاده می‌کنند.

انواع گچ ساختمانی عبارتند از: گچ گیپتون که مقاومت و چسبندگی بالایی دارد و زمان گیرش آن هم بالاست؛ گچ عاج که دانه‌هایی نرم دارد؛ گچ مرمر که مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارد؛ گچ سفید که مناسب سفیدکاری است؛ گچ ساتن که استحکام و مقاومت بالایی دارد و زمان گیرش آن پایین است؛ گچ سیوا که می‌توان آن را روی انواع سطوح گچی و سیمانی استفاده کرد و در برابر نیروهای فشاری و خمشی مقاومت خوبی دارد؛ و گچ توچال که کیفیت بسیار بالایی دارد و برای سفیدکاری استفاده می‌شود.

گچ‌ها نسبت به مصالح پودری دیگر زودگیر هستند، در زمان مخلوط شدن در آب حجمشان به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد، در برابر آتش مقاوم هستند و قیمت مناسبی ندارند. گچ‌ها به سرعت رطوبت را به خود جذب می‌کنند و به همین دلیل هم نباید به مقدار زیاد انبار شوند و در صورت انبار کردن باید به سرعت از آن‌ها استفاده کرد.

 

بلوک هبلکس

بلوک هبلکس یا بلوک سیمانی هوادهی اتوکلاو شده، نوعی خاص از بلوک‌ها سیمانی هستند که وزنی بسیار سبک دارند و از آن‌ها برای ساخت دیوار یا سقف سازه‌ها استفاده می‌شود. دلیل خاص بودن بلوک هبلکس، وزن بسیار سبک آن در مقایسه با بلوک‌های سیمانی معمولی است. در ساخت این بلوک‌ها به آن‌ها هوا تزریق می‌شود، در نتیجه ساختار بلوک متخلخل است و وزن آن پایین است.

برای ساخت بلوک هبلکس از موادی مثل سیمان، ماسه، آهک، آب، سیلیس و پودر آلومینیوم استفاده می‌شود. این بلوک‌ها با ضخامت‌های متفاوتی ساخته می‌شوند که بسته به ضخامت، قیمت هبلکس متفاوت است. وجود هوا در بتن هبلکس به جز سبکی وزن، باعث شده که هبلکس در برابر گرما و صوت عایق باشد. 

از جمله ویژگی‌های بلوک هبلکس، به جز وزن سبک آن، می‌توان به سهولت اجرا، افزایش سرعت کار با آن و ابعاد مناسبش اشاره کرد. هم‌چنین برای اجرای بلوک هبلکس نیازی به ملات بنایی معمولی که برای آجرها یا دیگر مصالح استفاده می‌شود نیست، و آن‌ها را با چسب مخصوص هبلکس به هم می‌چسبانند. 

 

آجر

آجر از جمله مصالح ساختمانی پر استفاده است که عمدتا از آن برای ساخت دیوارهای ساختمان استفاده می‌شود. برای چسباندن آجرها به یکدیگر از ملاتی سیمانی استفاده می کنند. آجرها بلوک‌هایی از جنس خاک رس هستند و انواع مختلفی دارند. قیمت آجر بر اساس کیفیت مواد اولیه به کار رفته در آن و نوعش متفاوت است. آجرها هم‌چنین در ابعاد متنوعی تولید می‌شوند که بسته به سایز آجر و نوع آن، کاربردشان متفاوت است.

برای ساخت آجر، ابتدا مواد خام مورد نیاز برای ساخت آن را (خاک رس، ماسه، فلدسپات، سنگ آهک و …) را استخراج و آماده می‌کنند. سپس این مواد اولیه را با یکدیگر ترکیب و آن‌ها را قالب‌گیری می‌کنند. آجرهای قالب‌گیری شده یا در کوره و یا در مجاورت هوا خشک می‌شوند. در آخر نیز آجرهای به دست آمده انبار و آماده فروش یا مصرف می‌شوند.

برای این که بتوان از کیفیت آجرها اطمینان حاصل کرد، چند راه وجود دارد. اول اینکه آجرهای مرغوب در صورت برخورد با یکدیگر صدای زنگ می‌دهند. که این صدا ضامن توپر بودن آجر، مقاومت بالای آن و کم بودن میزان جذب آب توسط آجر است. یک آجر مرغوب در مقابل آتش و دمای بالا خمیری یا به اصطلاح آب نمی‌شود، در صورت ناخن کشیدن روی آن خش نمی‌افتد و رنگش در همه جا یکنواخت است.

 



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام چرخنده

ماسه

شن و ماسه از مصالح بسیار پر کاربرد در صنعت ساختمان سازی هستند و از آن‌ها هم به طور مستقیم و هم به طور غیر مستقیم (ساخت بلوک سیمانی) استفاده می‌شود. ماسه‌ها ذراتی ریزتر از شن هستند و ابعادی بین 0.063 تا 2 میلی‌متر دارند. قیمت ماسه بر اساس نوع آن، متفاوت است. ماسه‌ها می‌توانند یا به صورت مستقیم از طبیعت استخراج شوند، که به آن‌ها ماسه طبیعی می‌گویند؛ و یا از شکستن و خرد کردن سنگ‌های بزرگ کوه‌ها به دست می‌آیند، که به آن‌ها ماسه شکسته می‌گویند.

ماسه‌های طبیعی یا ماسه رودخانه‌ای هستند یا ماسه بادی. که ماسه‌های رودخانه‌ای همان طور که از اسمشان پیداست از بستر و ساحل رودخانه‌ها استخراج می‌شوند. و حاصل به هم خوردن و فرسایش سنگدانه‌هایی هستند که در مسیر رودخانه قرار داشته‌اند و آب آن‌ها را با خود شسته است. در مقابل ماسه بادی را باد حرکت داده و روی سنگ‌های دیگر کشیده و باعث فرسایش و به وجود آمدن آن شده است. ماسه بادی را در مناطقی مثل کویرها می‌توان یافت.

به جز ماسه طبیعی و شکسته نوع دیگری از ماسه‌ها وجود دارد که به آن‌ها ماسه شسته می‌گویند. در واقع ماسه شسته هم می‌تواند ماسه طبیعی باشد و هم می‌تواند ماسه شکسته باشد. ماسه‌های شسته بعد از فرآوری و دانه بندی مورد شستشو قرار می‌گیرند تا خاک و مواد اضافی آن‌ها گرفته شود. این کار باعث افزایش خواص آن‌ها و عملکرد ماسه در درگیری با سیمان می‌شود.

 

سیمان

از دیگر مصالح پر استفاده در صنعت ساخت و ساز سیمان است. کارخانجات تولید سیمان متعددی در ایران وجود دارند و سیمان هم خود انواع مختلفی دارد که قیمت سیمان امروز هر کارخانه بر اساس نوع آن متفاوت است. معمول‌ترین نوع سیمان، سیمان پرتلند است. سیمان‌ها تیپ‌های مختلفی دارند که زمان گیرش و مقاومت هر تیپ با دیگری متفاوت است. تیپ‌های سیمان را از 1 تا 5 دسته بندی می‌کنند که زمان گیرش سیمان تیپ 1 نسبت به دیگر تیپ‌ها بیشتر و برای سیمان تیپ 5 کمترین است.

برای این که از کیفیت سیمان مطمئن شد، باید در هنگام خرید آن به نکات متعددی توجه کرد. برای مثال نرمی سیمان نشانگر کیفیت خوب و مرغوب آن است و اگر سیمان زبر بود یعنی ناخالصی دارد. از تاریخ تولید سیمان نباید بیش از 3 ماه گذشته باشد. با این که پاکت‌های سیمان به نحوی است که کمترین رطوبتی به آن نفوذ کند، با این حال در طول زمان طولانی رطوبت به آن نفوذ کرده و سیمان کیفیت خود را از دست می‌دهد. سیمان نباید بوی خاک بدهد. سیمان مرغوب رنگ خاکستری مایل به سبز دارد.

 

بلوک سیمانی

بلوک سیمانی از مصالح مورد استفاده در ساختمان سازی است که از آن برای ساخت دیوار و سقف استفاده می‌شود. بلوک‌های سیمانی از آب، سیمان و سنگدانه ساخته می‌شوند که این سنگدانه‌ها هم می‌توانند صنعتی باشند و هم معدنی. بلوک‌های سیمانی در ابعاد و وزن‌های مختلفی تولید می‌شوند که همین عوامل بر قیمت بلوک سیمانی تاثیر می‌گذارند.

به بلوک‌های سیمانی که وزنی کمتر از 1700 کیلوگرم بر مترمکعب دارند، بلوک سیمانی سبک گفته می‌شود. اگر وزن بلوک سیمانی بین 1700 تا 2000 کیلوگرم بر مترمکعب باشد، آن بلوک جزو بلوک سیمانی نیمه سبک دسته بندی می‌شود. و در نهایت اگر وزن بلوک بیشتر از 2000 کیلوگرم بر مترمکعب باشد، بلوک سیمانی سنگین است.

بلوک‌های سیمانی سنگین یا دو سرشان باز است و یا یک سر بسته و یک سر باز. از این بلوک‌ها برای ساخت چاه، دیوارچینی باغ و دیوارچینی دیوارهای جانبی استفاده می‌کنند. بلوک‌های سیمانی سبک متخلخل هستند و در هنگام ساخت به آن‌ها هوا تزریق می‌کنند. همین کار هم باعث وزن کمتر این بلوک‌ها می‌شود. از بلوک سبک برای دیوارچینی دیوارهای غیرباربر، پر کردن کف، اجرای سقف و ایجاد شیب استفاده می‌کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام چرخنده

قیمت سیمان پاکتی 50 کیلویی امروز

سیمان از مصالح مهم در صنعت ساختمان است. داغ بودن بازار خرید و فروش سیمان پاکتی به قدری داغ بود که دولت وارد عمل شد و برای کنترل معاملات و حذف قیمت دستوری سیمان، آن را وارد بورس کالا کرد. به این نحو، بورس کالا بر قیمت سیمان پاکتی 50 کیلویی امروز نظارت خواهد داشت و اجازه بالا یا پایین بودن غیرمعقول قیمت پایه را نخواهد داد. با مشخص بودن قیمت پایه پاکت 50 کیلویی سیمان، قیمت معاملات بر اساس میزان عرضه و تقاضا مشخص خواهد شد.

در هنگام خرید سیمان باید دقت کنید که کیفیت و مقاومت سیمان کارخانجات مختلف، به دلیل استفاده از مواد اولیه متفاوت، با یکدیگر مشابه نخواهد بود (البته همگی از استانداردهای لازم برخوردار هستند) و کیفیت این مواد اولیه و قیمت‌ آن‌ها یکی از دلایل تفاوت قیمت سیمان کارخانجات مختلف با یکدیگر است. به جز این، نوع سیمان هم بر قیمت آن تاثیر خواهد گذاشت.

سیمان‌ها از نظر تیپ انواع مختلفی دارند، که از سیمان تیپ 1 تا تیپ 5 در ایران تولید می‌شود. تفاوت میزان حرارت هیدراتاسیون و مقاومت اولیه سیمان در زمان گیرش، نکته تمایز تیپ‌های مختلف سیمان است. که هر چه تیپ سیمان بالاتر می‌رود، حرارت هیدراتاسیون آن کمتر و میزان مقاومت اولیه آن بیشتر می‌شود. این امر با تغییر در مواد اولیه و نسبت ترکیب آن‌ها با یکدیگر حاصل می‌شود.

 

وام ودیعه مسکن

وام ودیعه مسکن یکی از تسهیلاتی است که برای کمک به مستاجران، از طرف دولت به آن‌ها پرداخت می‌شود. طرح پرداخت وام ودیعه مسکن مستاجران از سال پیش توسط دولت کلید خورد و از آن استقبال بسیار زیادی شد؛ به طوری که حدود 920هزار سرپرست خانوار برای دریافت این وام، در سامانه ودیعه مسکن ثبت نام کردند. مبلغ وام ودیعه مسکن در تهران 100 میلیون تومان، کلانشهرها 70 میلیون تومان و در سایر شهرها 40 میلیون تومان است.

یکی از سوالات متقاضیان، میزان اقساط وام می‌باشد. مبلغ اقساط وام 100 میلیون تومانی که مخصوص شهر تهران می‌باشد، 2 میلیون و 539 هزار تومان است؛ اقساط وام 70 میلیون تومانی که برای کلانشهرها است، 1 میلیون و 777 تومان می‌باشد و مبلغ اقساط وام سایر شهرها که تسهیلات آن‌ها 40 توامن است، 1 میلیون تومان می‌باشد.

 

ارتفاع برج میلاد

برج میلاد به عنوان بلندترین سازه در ایران، سومین سازه بلند خاورمیانه و ششمین برج بلند مخابراتی جهان است.این برج که بعد از برج آزادی به عنوان نمادی از تهران شناخته می‌شود، ارتفاع بسیار زیادی دارد، به طوری که در روزهایی که هوا پاک است، می‌توان از بیشتر نقاط تهران برج میلاد را مشاهده کرد. ارتفاع برج میلاد 435 متر است. که از این 435 متر، ارتفاع بلندترین طبقه 312 متر و ارتفاع آخرین سقف به 315 متر می‌رسد. و 120 متر باقی مانده هم ارتفاع دکل مخابراتی برج است.

قسمت‌های مختلف سازه را می‌توان شامل لابی، شفت برج و ساختمان راس برج دانست. ساختمان پای برج یا همان لابی از 6 طبقه تشکیل شده است؛ شامل: دو طبقه زیرزمین، طبقه همکف و سه طبقه فوقانی. شفت برج که سازه‌ای بتنی است، کاربری عمومی ندارد و تنها به عنوان محل دسترسی از لابی به ساختمان راس برج و محلی برای رد شدن تاسیسات شناخته می‌شود. در این شفت 6 آسانسور پرسرعت وجود دارد که با سرعت بسیار بالا شما را به راس برج خواهد رساند.

در نهایت نیز، بالاترین قسمت برج میلاد که دسترسی عمومی به آن وجود دارد، ساختمان راس برج می‌باشد که یکی از بزرگ‌ترین ساختمان‌های راس در نوع خود به شمار می‌رود. ساختمان راس برج در 12 طبقه ساخته شده و مهم‌ترین بخش بهره برداری برج میلاد به شمار می‌رود. در مرکز ساختمان راس هم 2 دستگاه آسانسور هر کدام با ظرفیت 10 نفر وجود دارد که به جابه‌جایی بازدید کنندگان در بین طبقات ساختمان راس کمک می‌کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام چرخنده

ساعت کار مترو

مترو تهران داری 7 خط و 3 انشعاب است که رفت و آمد در شمال، جنوب، شرق و غرب شهر را میسر ساخته است.  استفاده از متر بهترین روش برای فرار از ترافیک است و به کاهش آلودگی ناشی از استفاده از وسایل نقلیه کمک می‌کند. 7 خط مختلف با ایستگاه‌های متعدد باعث شده که دسترسی به بسیاری از نقاط شهر به وسیله مترو میسر باشد.

ساعت کار مترو تهران به طور عادی از 5:30 صبح تا 22:30 شب می‌باشد.  البته این ساعات از تاریخ 16 خرداد 1402 تغییر پیدا کرد و تا 15 شهریور ساعت کار مترو از شنبه تا چهارشنبه صبح‌ها از ساعت 4:30 تا شب‌ها ساعت 22 خواهد بود. در این بازه زمانی، مترو روزهای پنج شنبه از ساعت 5:30 صح و جمعه‌ها هم از ساعت 6 صبح شروع به فعالیت خواهد کرد.

خط 1 مترو تهران از تجریش تا کهریزک، خط 2 از صادقیه تا فرهنگ‌سرا، خط 3 از قائم تا آزادگان، خط 4 از شهید کلاهدوز تا ارم سبز، خط 5 از گلشهر تا صادقیه، نیمه شرقی خط 6 از دولت آباد تا امام حسین و تیمه غربی این خط از شهید ستاری تا دانشگاه تربیت مدرس و خط 7 هم از بسیج تا میدان صنعت می‌باشد.

 

کمد دیواری

کمد دیواری‌ها جزو موارد ضروری در هر خانه هستند. استفاده از کمد دیواری باعث سر و سامان دادن به فضا می‌شود و بر زیبایی هم تاثیر می‌گذارد. کمد دیواری ها را بر اساس نوع درب آن‌ها و متریال مورد استفاده برای ساخت، می‌توان به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی کرد. انواع کمد دیواری بر اساس نوع درب عبارتند از: کمد دیواری ریلی، لولایی، ترکیبی ریلی-لولایی و بدون درب.

کمد دیواری با درب ریلی مناسب فضاهایی است که جای کافی برای باز شدن درب رو به بیرون وجود ندارد. این نوع درب‌ها بر روی یک ریل به صورت کشویی باز می‌شوند. درب لولایی شناخته شده‌ترین نوع درب است که به روی لولا باز می‌شوند و برای کمد دیواری اتاق خواب معمولا از این نوع درب استفاده می‌شود. درب‌های آکاردئونی یا ترکیبی ریلی و لولایی نیز برای کمد دیواری‌هایی مناسب هستند که عرض آن‌ها زیاد است، اما در دیوار فضای کافی برای باز شدن کشویی درب وجود ندارد.

در مورد متریال مورد استفاده برای ساخت کمد دیواری هم می‌توان از ام دی اف، هایگلاس، ممبران، ملامینه، چوب، پلی اورتان، انزو پی وی سی استفاده کرد. در این میان چوب طبیعی، پلی اورتان و انزو جزو متریال‌های گران قیمت برای ساخت کمد دیواری به شمار می‌روند. از همین رو متداول‌ترین متریال ام دی اف است که هم قیمت مناسب‌تری دارد و هم مقاومت آن به نسبت قیمتش خوب است.

 

عایق کف کولر

عایق کف کولر در فصل تابستان اهمیت زیادی دارد و از سوراخ شدن کف کولر در اثر رسوب و خوردگی جلوگیری می‌کند. عایق کف کولر از نفوذ نم و رطوبت به لایه‌های زیرین کف کولر جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود که آب کولر از زیر آن چکه نکند. در نتیجه عایق کردن کف کولر نه تنها از خراب شدن کف کولر جلوگیری می‌کند، بلکه اگر کولر روی پشت بام قرار دارد، از چکه کردن آب کولر روی ایزوگام کف پشت بام و خراب شدن آن هم جلوگیری می‌کند.

برای عایق کردن کف کولر می‌توان از مواد و روش‌های گوناگونی استفاده کرد. از جمله: عایق نانو الاستیک، عایق اسپری قیر، عایق کوپلیمری، قیر سرد و چسب آکواریوم. استفاده از هرکدام از این مواد روش خاص خود را دارد و در صورت تمایل برای استفاده از آن‌ها بهتر است ابتدا آموزش نحوه استفاده از آن را بدانید. البته کار عایق کف کولر خود را می‌توانید به افراد متخصص در این زمینه هم بسپارید.

 



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام چرخنده

آجر چیست؟

یکی دیگر از مصالح ساختمانی پراستفاده، آجر می‌باشد. آجرها بلوک‌هایی هستند که عمدتا از خاک رس یا مواد دیگر ساخته شده‌اند. آجرها انواع مختلفی دارند و می‌توان آن‌ها را بر اساس روش تولید، کیفیت، مواد اولیه، کاربرد و شکل ظاهر دسته بندی کرد. که معروف‌ترین آجرها آجر سفال، آجر گری، آجر سه گل، آجر لفتون و آجر نسوز هستند. قیمت اجر هم بر اساس همین نوع آجر و اندازه‌ی آن مشخص می‌شود.

آجرها بر اساس موادی که در ساخت آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارای کیفیت‌های متفاوتی هستند. یکی از روش‌هایی که می‌توان آجر با کیفیت را از آجر بی‌کیفیت تشخیص داد، این است که دو آجر را به هم بزنیم. اگر آجرها در برخورد با هم صدای زنگ بدهند، یعنی آجر سالم و توپر است و مقاومت آن هم خوب است. رنگ آجرهای باکیفیت در تمام قسمت‌ها یکنواخت است و سطح آن هم صاف است. هم چنین اگر با ناخن روی سطح آن بکشید، نباید خط بیفتد.

 

بررسی فوم سقفی

فوم سقفی یا یونولیت سقفی، پانل‌هایی هستند که از پلی استایرن اکسترود شده ساخته شده‌اند. از فوم سقفی برای اجرای سقف‌های تیرچه بلوک استفاده می‌شود و آن‌ها را به جای جایگزینی برای بلوک‌های سیمانی یا سفالی سقف، برای پر کردن فاصله بین تیرچه‌ها، در میان آن‌ها قرار می‌دهند. فوم‌های سقفی در ابعاد و دانسیته‌های مختلف تولید می‌شوند و بر همین اساس هم قیمت فوم سقفی متغیر است.

البته در هنگام خرید فوم سقفی باید دقت کرد که فوم‌های با دانسیته زیر 7 برای سقف مناسب نیستند. چون هم آن‌چنان که باید عایق خوبی نیستند و هم استقامت خوبی ندارند و برای مثال با راه رفتن ساکنین طبقه بالا هم صدای پایشان شنیده می‌شود و هم سقف می‌لرزد. در مورد ابعاد فوم سقفی هم باید گفت که ابعاد فوم، با توجه به نوع تیرچه‌ی کار شده در سقف انتخاب می‌شود.

استفاده از فوم سقفی به جای بلوک‌های سیمانی و سفالی از چند نظر مزیت دارد. یک این که وزن فوم نسبت به بلوک بسیار کمتر است؛ که این موضوع باعث می‌شود بار کمتری به ساختمان تحمیل و وزن کلی ساختمان کمتر شود. هم چنین سبک بودن فوم باعث سهولت اجرا و بالا رفتن سرعت اجرا می‌شود. از طرف دیگر این فوم‌های سقفی در برابر صوت و حرارت و برودت عایق هستند و از هدر رفت انرژی جلوگیری می کنند. هم‌چنین در صورت استفاده از فوم به تیرچه و بتن کمتری احتیاج خواهد بود.

 

معرفی بلوک سیمانی

یکی دیگر از مصالحی که برای ساخت سقف و دیوار ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، بلوک سیمانی است. بلوک‌های سیمانی از آب، سنگدانه و سیمان تولید می‌شوند و این سنگدانه‌ها می‌توانند یا معدنی باشند و یا صنعتی. بلوک‌های سیمانی در انواع سبک، سنگین، دیواری، سقفی و هبلکس و هرکدام در اندازه‌های مختلف موجود هستند. قیمت بلوک سیمانی بنا بر سایز و نوع آن متفاوت است.

بلوک‌های سیمانی سنگین می‌توانند یا به صورت دو سر باز (که هر دو سر آن‌ها باز است و معمولا برای ساخت چاه مورد استفاده قرار می‌گیرند) و یا به صورت یک طرف بسته (که یک سر آن‌ها باز است و سر دیگر بسته) باشند. از این بلوک‌ها بیشتر در سازه‌های بنایی و دیوارهای محوطه استفاده می‌شود.

به بتن بلوک‌های سبک سیمانی هوا تزریق می‌شود و این بلوک‌ها متخلخل هستند. از بلوک سبک می‌توان برای دیوارچینی دیوارهای غیر باربر، پر کردن کف سازه، اجرای سقف و شیب بندی استفاده کرد. از این بلوک‌ها به خاطر وزن سبکشان در ساخت سقف تیرچه بلوک نیز استفاده می‌کنند. 

برخی از مزیت‌های بلوک‌ها سیمانی عبارتند از: دوام بالای آن‌ها، مقاومت در برابر آتش، طول عمر بالا، مقاومت در برابر باره‌های وارده بر آن، عایق بودن در برابر صوت و حرارت و تنوع در ابعاد و اشکال اشاره کرد. البته بلوک سیمانی به جز این مزایا دارای معایبی نیز هست؛ از جمله عدم مقاومت در برابر رطوبت، ایجاد ضایعات زیاد و کافی نبودن مقاومت آن برای ساخت بیشتر از 3 متر (یک طبقه).

 



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام چرخنده

قیمت مصالح ساختمانی

به تمامی مصالحی که در مرحله سفت‌کاری ساختمان استفاده می‌شوند، مصالح ساختمانی پایه می‌گویند. مصالح ساختمانی را می‌توان به مصالح پودری، مصالح دانه‌ای، بتن و فراورده‌های آن، انواع بلوک، انواع تیرچه و فوم و قالب سقف، افزودنی‌ها و … تقسیم‌بندی کرد.

قیمت مصالح ساختمانی تحت تاثیر عوامل مختلفی تعیین می‌شوند. که از این میان می‌توان به میزان عرضه و تقاضا، قیمت دلار، کیفیت آن مصالح و کارخانه تولید کننده آن و هزینه مواد اولیه تولید مصالح به عنوان مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت مصالح اشاره کرد.

قیمت سیمان پاکتی 50 کیلویی

سیمان را می‌توان از پرمصرف‌ترین مصالح ساختمانی پایه دانست. سیمان معمولا در کیسه‌های 50 کیلویی عرض می‌شود. از حدود دو سال پیش سیمان در ایران در بازار بورس عرضه شد تا بر قیمت آن نظارت صورت بگیرد. قیمت سیمان پاکتی 50 کیلویی امروز را میزان تقاضا و عرض آن مشخص می‌کند. سایت سیوان لند یکی از بهترین مراجع برای استعلام گرفتن قیمت روز سیمان است.

سیمان پودری است خاکستری رنگ که از ترکیب آن با آب ماده‌ای خمیری به دست می‌آید که خاصیت چسبندگی دارد. سیمان در انواع یا به اصطلاح تیپ‌های مختلفی تولید می‌شود که از تیپ 1 تا تیپ 5 دسته بندی می‌شوند و در سیمان تیپ 5 حرارت هیدراتاسیون کمترین مقدار است. بر اساس شرایط محیطی که قرار است از سیمان استفاده کرد، باید تیپ مناسب آن انتخاب شود.

از ترکیب سیمان با مصالح دیگر می‌توان انواع مختلفی از ملات‌ها را به دست آورد که هرکدام استفاده خاص خود را دارند. بتن و ملات ماسه سیمان (که از آن به عنوان ملات آجرچینی، سرامیک‌کاری، کاشی‌کاری و … استفاده می‌شود) از مهم‌ترین استفاده‌های سیمان هستند.

قیمت شن و ماسه

شن و ماسه یکی دیگر از مصالح پر استفاده در ساختمان سازی هستند. شن‌ها و ماسه‌ها اندازه‌های مختلفی دارند و به طور کلی به سنگدانه‌های بین 0.06 تا 2 میلی‌متر ماسه و به سنگدانه‌های بین 2 تا 6 میلی‌متر ماسه می‌گویند. هر کدام از شن و ماسه را نیز بر اساس اندازه و شکل می‌توان به دسته‌های دیگری تقسیم کرد که قیمت شن و ماسه هم بر اساس همین نوع آن‌ها مشخص می‌شود.

شن و ماسه‌ها را به طور کلی می‌توان به شن و ماسه طبیعی، شکسته و شسته تقسیم کرد. شن و ماسه طبیعی همان طور که از اسمشان پیداست، به طور مستقیم از طبیعت استخراج می‌شوند. شن و ماسه‌های شکسته با استخراج سنگ‌های بزرگ و شکستن آن‌ها و خرد کردنشان در کارخانه‌ها به دست می‌آیند. در آخر، شن و ماسه شسته نیز شن و ماسه‌ای هستند که پس از دانه بندی و سرند شدن شسته می‌شوند تا گرد و غبار و خاک آن‌ها گرفته شود و کارایی آن‌ها برای ساخت بتن افزایش پیدا کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام چرخنده

سیمان

سیمان پر استفاده‌ترین مصالح در صنعت ساختمان است. این ماده پودری که هنگام ترکیب با آب ماده‌ای خمیر تولید می‌کند، برای چسباندن سایر مصالح ساختمانی به هم استفاده می‌شود قیمت سیمان در کشور ما تحت عوامل متنوع نوسانات زیادی داشته، به طوری که قیمت سیمان پاکتی 50 کیلویی امروز نسبت به همین زمان در سال گذشته افزایشی حدود 5 برابری داشته است. 

در هنگام خرید سیمان باید به نکات مختلفی توجه کرد؛ از جمله این که پودر سیمان باید نرم باشد و دانه‌های زبر زیر دست نیاید، سیمان نباید برای مدت زمان طولانی انبار شود چون رطوبت به آن نفوذ می‌کند و کیفیت خود را از دست می‌دهد. سیمان نباید بوی خاک بدهد و در نهایت این که رنگ سیمان باید خاکستری رو به سبز باشد و در همه‌ جای پودر سیمان این رنگ یکدست باشد.

رنگ

رنگ را می‌توان یک پوشش یا ماده پوششی دانست که از ترکیب رنگدانه و حلال به دست می‌آید. از رنگ می‌توان هم به مقاصد زیبایی و هم حفاظتی استفاده کرد. ماده اولیه‌ای که برای ساخت رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد، سنگ‌های معدنی حاوی رنگدانه هستند. رنگی را می‌توان مرغوب در نظر گرفت که پوششی خوب و یکدست داشته باشد، با شرایط جوی مختلف سازگار باشد، مقاومت خوبی در برابر مواد شیمیایی داشته باشد، روان باشد و از نظر قیمتی مناسب باشد.

از رنگ‌ها در ساختمان سازی نیز استفاده می‌شود. که انواع رنگ ساختمانی را می‌توان شامل رنگ روغنی، که بادوام و مقرون به صرفه هستند و برای درب، دیوار، پنجره و سازه‌های فلزی استفاده می‌شود؛ رنگ امولسیونی، که به راحتی با آب تمیز می‌شود و برای دیوارهای داخلی، سقف، کارهای بنایی و چوبی استفاده می‌شود؛ رنگ سیمانی که ضد آب است و دیر خشک می‌شود و در نهایت رنگ قیری که از قیر تولید می‌شود و در برابر مواد قلیایی مقاوم و ضدآب است.

بیمه کارگران ساختمانی

کارگر ساختمانی بودن یکی از مشاغل پرخطر محسوب می‌شود و بیمه آن‌ها از واجبات است. برای بیمه کارگران ساختمانی، فرد از سازمان فنی و حرفه‌ای و در شاخه‌ی مربوط به خود، کارت مهارت فنی دریافت می‌کند و با ارائه آن به یکی از دفاتر تامین اجتماعی و پرداخت سهم بیمه، بیمه می‌شود. که سهم بیمه حق کارگر 7 درصد است. بیمه کارگران ساختمانی مواردی همچون حوادث کاری و بیماری‌ها، غرامت دستمزد، از کارافتادگی، بازنشستگی و فوت را پوشش می‌دهد.

بر اساس قوانین سازمان تامین اجتماعی برای بیمه کارگران ساختمان، کارگران با 20 سال سابقه کار و 60 سال سن می‌توانند بازنشسته شوند. هم‌چنین کارگران با داشتن 35 سال سابقه بیمه می‌توانند بدون شرط سنی بازنشسته شوند.

 



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام چرخنده

قیمت گچ

گچ در زیردسته‌ی مصالح ساختمانی پودری قرار می‌گیرد و از جمله مصالحی است که در استحکام ساختمان نقش مهمی دارد. گچ را می‌توان به صورت طبیعی از زمین استخراج و یا به صورت غیر طبیعی تولید کرد. از گچ برای اندود کردن، سفید کاری، تمیز کاری، ساخت ملات گچی و ساخت ورقه‌های پیش ساخته استفاده می‌شود. و از جمله خاصیت‌های آن می‌توان به صرفه اقتصادی و مناسب بودن قیمت گچ، مقاومت آن در برابر آتش و زودگیر بودن اشاره کرد.

برای استفاده از گچ کافی است پودر آن را در ظرفی ریخته و به نسبت معین آب به آن اضافه کرد. بعد از این که ترکیب به دست آمده به گیرش اولیه‌ی خود رسید، می‌توان گچ را با استفاده از ماله بر روی سطح مورد نظر کشید. اگر گچ به منظور سفید کاری باشد، نیاز به اضافه کردن خاک نیست، اما اگر برای ساخت ملات باشد، خاک رس نیز به نسبت مساوی با گچ، به آن اضافه می‌شود.

قیمت بتن آماده

بتن که از ترکیب آب و سیمان و سنگدانه به دست می‌آید، مصالح اصلی ساختمانی است. بتن عموما به صورت پودر خریداری و در همان محل پروژه با آب ترکیب و به صورت خمیر درمی‌آمد. اما بتن را به صورت آماده نیز می‌توان خریداری کرد. که اگر محل پروژه به کارخانه بتن نزدیک باشد، بتن آماده با میکسر بر سر پروژه فرستاده می‌شود و دیگر نیازی به ترکیب و ساخت بتن در محل پروژه نیست.

قیمت بتن آماده تحت تاثیر عوامل مختلفی می‌تواند متغیر باشد. که مهمترین این عوامل کارخانه سازنده بتن و عیار بتن است. برای مثال قیمت بتن آماده 150 از یک کارخانه با بتن آماده عیار 250 از همان کارخانه متفاوت است. البته نوع بتن نیز بر قیمت آن تاثیرگذار است. که انواع بتن را می‌توان بتن معمولی، بتن سبک، بتن سنگین، بتن آرمه، بتن پیش ساخته، بتن پیش تنیده، بتن هوادار، بتن آسفالتی، بتن شیشه‌ای، بتن زودگیر، بتن آهکی، بتن غلتکی و … دانست.

سیوان لند

سیوان لند، بازار آنلاین صنعت ساختمان است. این وب سایت که با هدف تسهیل خرید و فروش مصالح و تجهیزات ساختمانی به وجود آمده،  انواع مصالح و تجهیزات مورد نیاز برای یک ساخت یک ساختمان را در دسته بندی‌های خود جای داده و به راحتی و با چند کلیک می‌توان مصالح مورد نیاز را به صورت آنلاین خریداری و در درب کارخانه یا محل پروژه تحویل گرفت.

از مزایای سیوان لند این است که با حذف واسطه‌ها فروشنده و خریدار را مستقیما به هم وصل می‌کنند. فروشندگان می‌توانند پس از ثبت نام در سیوان لند، فروشگاه آنلاین خود را در این وب سایت راه بینداز و با ثبت محصولات خود، نسبت به فروش آنلاین آن‌ها اقدام کنند. خریداران نیز می‌توانند محصولات فروشگاه‌ها مصالح ساختمانی مختلف را مشاهده و با بررسی ویژگی و قیمت مصالح ساختمان نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام چرخنده

قیمت سیمان پاکتی 50 کیلویی امروز

سیمان پاکتی مصالحی است که در صنعت ساخت و ساز بیشترین خرید را دارد. از همین رو نیز قیمت روز سیمان پاکتی برای فعالان این صنعت اهمیت ویژه‌ای دارد. سیمان در پاکت‌های 50 کیلویی به فروش می‌رسد و قیمت سیمان پاکتی 50 کیلویی امروز را می‌توانید به صورت آنلاین و از طریق وب‌سایت سیوان لند استعلام بگیرید.

 از سیمان برای چسباندن مصالح ساختمانی مختلف به هم استفاده می‌شود. سیمان‌ها انواع مختلفی دارند که سیمان پرتلند متداول‌ترین نوع آن است. چون شرایط آب و هوایی مناطق مختلف متفاوت است، سیمان‌ها با ویژگی‌های مختلف نیز تولید می‌شوند. برای مثال سیمان پرتلند دیرگیر، حرارت کمی را در زمان گیرش آزاد می‌کند یا در مقابل، سیمان پرتلند زودگیر حرارت زیادی را در زمان گیرش آزاد می‌کند و برای پروژه‌هایی مناسب است که باید در زمان کمتری انجام شوند.

قیمت آجر

آجر از قدیمی‌ترین مصالح ساختمانی است که امروزه نیز طرفداران بسیاری دارد. آجر در ساختمان سازی کاربردهای زیادی دارد. که متداول‌ترین آن دیوارچینی است. آجرها از آن جهت هنوز طرفداران زیادی دارند که در برابر آتش مقاوم هستند، ابعاد مناسبی دارند و هم‌چنین قیمت آجر مناسب است. البته آجر انواع گوناگونی دارد و براساس کارخانه‌ی سازنده آجر و نوع آجر، قیمت آن‌ها با یکدیگر فرق می‌کند.

در هنگام خرید آجر باید به کیفیت آن نیز دقت کرد که . یکی از مشخصه‌های تشخیص آجر خوب و با کیفیت این است که اگر آن‌ها را به هم بزنیم، صدای زنگ بدهد. صدای زنگ نشان می‌دهد که آجر سالم و توپر است و هم‌چنین میزان آب آن کم است و مقاومت خوبی دارد. آجر باکیفیت در مقابل آتش و حرارت مقاوم است. این آجرها رنگ یکنواختی دارند و سطح آن‌ها صاف است.

سیوان لند

سیوان لند بازار آنلاین صنعت ساختمان است. سیوان لند از طریق وب سایت و اپلیکیشن بستری را فراهم آورده تا فعالان این صنعت بتوانند مصالح و تجهیزات ساختمانی مورد نیاز خود را به صورت آنلاین خریداری کنند و بعضا در محل پروژه تحویل بگیرند. برای خرید مصالح ساختمانی از سیوانلند کافی است در آن ثبت نام و پس از وارد کردن اطلاعات خود، مصالح مورد نظر را انتخاب و به سبد خرید خود اضافه کنید. با پرداخت و نهایی کردن سفارش، اقلام خریداری شده برای شما ارسال خواهند شد.

تولید کنندگان مصالح و تجهیزات ساختمانی نیز می‌توانند در سیوان لند ثبت نام کرده و از طریق این وب سایت، فروشگاه آنلاین مصالح و تجهیزات خود را داشته باشند و جزئی از خانواده بزرگ سیوان لند شوند. سیوان لند با حذف واسطه‌ها خریدار و تولید کننده را مستقیما به هم وصل می‌کند و فرایند خرید را سهولت بخشیده.

 



:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام چرخنده

ابزارآلات 

ابزار و یراق جزو وسایلی هستند که به طور روزانه با آن‌ها سر و کار داریم و باعث سهولت کار ما با دیگر وسایل شده‌اند. یراق آلات را به طور کلی به تمام وسایلی می‌گویند که آن‌ها را از طریق ذوب کردن فلزات و شکل دادن به آن‌ها تولید می‌کنند و ابزارآلات هم شامل تمام وسایلی هستند که کار ما با سایر وسایل را راحت می‌کنند. از جمله یراق آلاتی که به طور روزانه با آن‌ها سر و کار داریم می‌توان به دستگیره در، لولای پنجره‌ها، شیر آب و … از جمله ابزارآلاتی که روزانه با آن‌ها سر و کار داریم می‌توان به انواع ابزارآلات دستی و برقی مثل آچارها و دریل‌ها اشاره کرد.

هدف اصلی از تولید ابزار و یراق این است که کار ما با سایر وسایل راحت‌تر شود. ابزار و یراق خود انواع مختلف و متنوعی دارند که همین امر هم باعث تفاوت قیمت ابزار مختلف با یکدیگر شده است. البته کشور سازنده و برند ابزارآلات نیز بر قیمت آن تاثیرگذار است. ابزارآلات را می‌توان به دسته‌های ابزارآلات بادی، دستی، رنگ‌آمیزی، هیدرولیک، برقی، بنزینی و ساختمانی تقسیم‌بندی کرد. یراق آلات نیز به انواع یراق‌آلات مربوط به برق، ساختمان، کالاها و مصنوعات چوبی، کابینت، درب و پنجره تقسیم می‌شوند.

بتن

بتن از مصالح اصلی ساخمان‌سازی است که از ترکیب آب، سیمان پرتلند و سنگدانه به وجود می‌آید. قیمت بتن امروز به عوامل مختلفی مثل عیار بتن بستگی دارد. که به بتن با عیار پایین بتن مگر می‌گویند و قیمت آن نسبت به بتن عیار بالا کمتر است. میزان سفارش بتن نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت بتن است. هرچه میزان بتن خریداری شده بیشتر باشد قیمت هر متر مکعب آن کاهش پیدا می‌کند.

بتن انواع مختلفی دارد که ویژگی‌های آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. بتن معمولی که رایج‌ترین نوع بتن است و دوام و مقاومت بالایی دارد. بتن‌های سبک وزنی کمتر از 1920 کیلوگرم بر مترمکعب دارند و ضریب رسانایی آن‌ها بسیار پایین است. چگالی بتن سنگین بین 3 تا 4 هزار کیلوگرم بر مترمکعب است و این بتن تشعشعات رادیواکتیو مقاوم است. بتن آرمه بتنی است که در ساخت آن از فولاد استفاده شده و به اصطلاح مسلح است. بتن پیش تنیده نیز مانن بتن آرمه دارای فولاد است با این تفاوت که فولاد آن تحت تنش قرار گرفته است.

شن و ماسه

شن و ماسه نیز همانند بتن از مصالح اصلی در ساختمان سازی به شمار می‌روند. این مصالح هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیرمستقیم در ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. شن‌ها سنگدانه‌هایی بزرگ‌تر از ماسه و ریزتر از ریگ هستند. شن‌هایی که در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند از نظر شکل به دسته‌های شکسته، شسته، دوبار شور، بادامی و نخودی تقسیم می‌شوند. ماسه‌ها نیز از نظر شکل در انواع ماسه‌های گوشه‌دار، شبه گرد و مخلوط موجود هستند.

تنوع شن و ماسه در ظاهر و اندازه بر قیمت شن و ماسه تاثیر گذاشته است. تفاوت شن و ماسه در نوع دانه‌بندی آن‌ها است و دانه‌های شن از ماسه درشت‌تر است. بر اساس نشریه 101 و 55 شن و ماسه‌ای که در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند باید سخت و محکم و بادوام باشند و مقدار مواد مضر، مواد آلی، کلوخه‌های رسی و … آن‌ها از حد تعیین شده بیشتر نشود و هم‌چنین درصد سایش سنگدانه‌های بر اساس استانداردهای لس آنجلسی نباید از 40 درصد بیشتر باشد.



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام چرخنده

https://rayct.ir/%d9%85%d8%b5%d8%a7%d9%84%d8%ad-%d8%a8%d8%a7-%da%a9%db%8c%d9%81%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%a7-%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87-%da%a9%d9%85-%d8%aa%d8%b1/

مصالح با کیفیت با هزینه کم تر !

هزینه‌ی خرید مواد و مصالح مورد نیاز برای ساخت خانه‌ها، بیشترین هزینه را بر دوش مالکان می‌گذارد. اما اگر واسطه‌ها را حذف کنید، می‌توانید همان محصولات را با قیمت پایین تری خریداری کنید. برای این کار می‌توانید به صورت مستقیم از کارخانه‌ها خرید کنید. به عنوان مثال برای خرید سیمان، آجر و … به کارخانه‌ی تولید آن‌ها بروید و مستقیما مصالح را از آنجا خریداری کنید.  از آنجایی که مصالح ساختمانی از نظر کیفیت در درجه بندی‌های گوناگونی قرار می‌گیرند، پس می‌توان گفت که یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت مصالح خواهند بود. به صورتی که مصالح بی کیفیت قیمت کمتری دارند و برخی از پیمانکاران برای کاهش هزینه‌های کلی، استفاده از این مصالح را پیشنهاد می‌دهند. اما استفاده از مصالح با کیفیت ایمنی ساختمان شما و اهالی آن را تضمین می‌کند، پس در انتخاب خود توجه داشته باشید.

نحوه‌ی تولید سیمان

سیمان یکی از مصالح پر مصرف در ساختمان سازی است که از  آهک و خاک رس تشکیل شده و به دو روش تولید می‌شود. از مواد اصلی سازنده‌ی این مصالح، به شکل‌های گوناگونی استفاده می‌کنند. در روش اول، مواد اولیه را با هم مخلوط می‌کنند. برای این کار ابتدا دستگاه‌های سنگ شکن چرخشی، آهک و مواد اولیه‌ی آجری را خرد می‌کند تا به تیکه‌های 2 الی 5 سانتی متری تبدیل شوند. پس از آن، مواد مجددا درون آسیاب مورد کوبش قرار می‌گیرند تا دانه بندی آن ریز تر شود. در مرحله‌ی بعد این مواد معدنی پودری با هم مخلوط می‌شوند تا یک مخلوط خشک و خام بدست آید. پس از آن نوبت به خشک و کلیسنه کردن آ|ک می‌رسد. آهک خامی که به صورت کربنات کلسیم در طبیعت موجود است، برای ساخت سیمان مناسب نیست و باید آن را در دمای بالا حرارت داد. در مرحله‌ی آخر با مخلوط کردن این متریال خاص، محصول نهایی بدست خواهد آمد. به این روش تولید سیمان، روش خشک گفته می‌شود.

بیشتر بخوانید:  روباه صلیبی؛ گونه ای کمیاب با ظاهری خاص(عکس)

روش دیگری نیز برای این کار وجود دارد که به نام روش مرطوب شناخته می‌شود. در این روش همانند روش قبل ابتدا تمام مواد اولیه را خرد کرده و به پودر تبدیل می‌کنند. پس از این کار، پودر تولید شده را به سیلوها انتقال می‌دهند.  برای حذف مواد آلی که در خاک رس وجود دارد، آن را شستشو می‌دهند و سپس با پودر سنگ آهک، به آسیاب‌ها انتقال داده می‌شوند. این دو متریال آنقدر  با هم ترکیب می‌شوند تا به خمیر تبدیل شوند. به این ترکیب بدست آمده دوغاب گفته می‌شود. با هدایت دوغاب به حوضچه‌ی جمع آوری، می‌توان ترکیبات آن را تنظیم کرد. این دوغاب تولید شده حدود 40 درصد آب در خورد دارد که برای رفتن به کوره‌ی دوار، درون مخازن ذخیره می‌شود. در مرحله‌ی بعدی باید محصول به دست آمده را درون کوره مخصوص پخت. لوله‌های داخلی کوره از جنس فولاد هستند و دارای قطری بین 2 الی 3 سانتی متر می‌باشد و طول آن‌ها بین 90 تا 120 متغییر است. فضای درونی کوره با آجرهای نسوز پوشیده شده و مواد اولیه‌ی تر و خشک از بالای کوره، به آن وارد می‌شود. حرارت کوره نیز توسط ذغال سنگ یا گاز از پایین آن تامین می‌شود. کوره را به صورت متمایل قرار می‌دهند و به آرامی میچرخد تا متریال را به طور کامل بپزد. مواد از بالا به پایین کوره حرکت می‌کنند که در قسمت بالایی و دمای 400 درجه‌ی سانتی گراد آب و رطوبت مواد بخار می‌شوند یعنی در مرکز کوره مواد به صورت خشک شده وجود دارند.

چرا از بلوک هبلکس استفاده می‌کنیم؟

ویژگی‌های بسیار خوب و منحصر به فرد بلوک‌های هبلکس سبب شده تا محصولی متمایز از سایر مصالح ساختمانی باشد. این بلوک‌ها سبب می‌شوند تا  سرعت کار بالا رود و به دلیل قابلیت برش خوری که دارد، می‌توان در اندازه‌های دلخواه از آن استفاده کرد. بلوک هبلکس از استحکام و پایداری مناسبی برخوردار است و همین دلیلی بر محبوبیت آن در بین سایر مصالح ساختمانی شده. عیاق بودن این مصالح در برابر صوت و حرارت، یکی دیگر از دلایلی است که به وفور از آن استفاده می‌شود. وزن کم این بلوک‌ها زبان زد تمام ساختمان سازان است و سبب می‌شود تا کارگران بتوانند به راحتی آن را جا به جا کنند. این مصالح مقاومتی به اندازه‌ی یک سنگ دارند و می‌توانند در برابر فشارهای درونی و بیرونی از خود مقاومت بالایی نشان دهند.  اما مهم ترین دلیل استفاده از بلوک هبلکس به جای آجر و دیگر مصالح مشابه این است که قیمت بلوک هبلکس از آن‌ها کمتر است.

بیشتر بخوانید:  مشاوره نشانه های فرسودگی در روابط راهکار آن

نحوه‌ی استفاده از بلوک هبلکس

یکی از ویژگی‌های خوب هبلکس که سبب شد سرعت اجرا نیز بالا برود، استفاده‌ی راحت از آن در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی است. این نوع بلوک به راحتی توسط اره قابل برش می‌باشد و میخ و پیچ نیز در آن به راحتی فرو می‌روند. درمورد چگونگی استفاده از بلوک هبلکس باید بدانید که قبل از مصرف باید ابتدا آن را به طور کامل خیس کنید. این کار را برای اینکه خاصیت ضد آب بودن بلوک هبلکس افزایش یابد انجام می‌دهند که به هیچ وجه سبب افزایش وزن آن نخواهد شد. علاوه بر این می‌توان گفت که مزیت دیگر این کار، افزایش چسبندگی بلوک هبلکس به ملات می‌باشد و رطوبن جذب شده توسط این بلوک‌ها سبب حفظ آن‌ها در کنار هم می‌شود. همچنین بهتر است بدانید که نمی‌توانید از بلوک‌های هبلکس در دیوارهای حمال و باربر استفاده کنید.  زیرا این مصالح مقاومت کمتری نسبت به بتن دارند و برای استفاده در دیوارهای داخلی و اماکنی است که از آجر و بلوک‌های سفالی و بتنی در آن استفاده شده. دی آخر شما می‌توانید با آب پاشی تمام بخش‌های دیوار بلوک هبلکس، از چسبیدن ملات و هبلکس‌ها به یکدیگر اطمینان یابید.

 

بلوک هبلکس از نظر اقتصادی

این بلوک‌ها را می‌توان نمونه‌ی بهبود یافته‌ی سنگ‌ها برای ساخت و ساز خانه‌ها دانست که بهترین مزیت آن، برتری اقتصادی و خواص و کاربرد آن است. بلوک‌های هبلکس به دلیل عایق بودن، می‌توانند هزینه‌های انرژی را کاهش داده و سبب صرفه جویی در آن شوند. وزن کم آن‌ها نیز می‌تواند هزینه‌ی حمل و نقل را کاهش دهد و هزینه‌ی کوچکی را از روی دوش مالکان بردارد. زمانی که از بلوک‌های هبلکس برای ساخت سازه‌های خود استفاده می‌کنید، در واقع مصرف آهن را در ساخت و ساز خود کاهش می‌دهید و این می‌تواند بسیاری از هزینه‌های شما را کاهش دهد.

با سیوان لند خانه‌های خود را باکیفیت بسازید

همانطور که از ابتدای این مطلب گفتیم، کیفیت یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که هر پیمانکار یا سازنده باید به آن توجه کند. درواقع شما با استفاده از مصالح با کیفیت، علاوه افزایش کیفیت سازه و قیمت نهایی آن، ایمنی ساکنین آن را نیز تضمین خواهید کرد. اما اینکه از کجا این مصالح را خریداری کنید بسیار مهم است. زیرا برخی از فروشندگان نوع بی کیفیت آن را با نام با کیفیت به شما می‌فروشند. اما در سیوان لند این مشکل را نخواهید داشت و می‌توانید محصولات را باسایر فروشگاه‌های آنلاین مانند ایمالز یا ترب مقایسه کنید و با توجه به رضایت مشتریان سیوان لند، از کیفیت این محصولات اطمینان یابید. سیوان لند دست تمام واسطه‌ها را از خرید مصالح کوتاه کرده و این سبب می‌شود تا هزینه‌ای که قرار است پرداخت کنید، کاهش یابد. علاوه بر این شما می‌توانید روی کمک مشاوران سیوان لند نیز حساب کنید و بهترین نوع از محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. تنوع محصولات سیوان لند سبب شده تا دست شما در خرید باز باشد.

 


:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام چرخنده

ایزوگام 

ایزوگام‌ را می‌توان معروف‌ترین عایق رطوبتی دانست. این عایق عمدتا از قیر و الیاف مصنوعی تشکیل شده و می‌توان از آن ها برای عایق کردن پشت بام‌ها، کف، پی و حتی دیوارها استفاده کرد. ویژگی‌های ایزوگام نظیر نصب آسان، قیمت مناسب و دوام بالا باعث شده است که همیشه به عنوان عایق ترجیحی مردم شناخته شود. البته ایزوگام‌ها انواع مختلفی دارند که می‌توان بنا بر این ویژگی‌ها از هر کدام استفاده‌ای خاص کرد.

انواع ایزوگام را می‌توان به ایزوگام‌های با روکش آلومینیوم، ایزوگام بدون روکش آلومینیوم، ایزوگام با روکش سنگریزه و ایزوگام رنگی تقسیم کرد. ایزوگام‌ها یا به صورت دو لایه تولید می‌شوند و یا به صورت تک لایه. که ایزوگام‌های تک لایه شامل پلی استر دوخته هستند و انعطاف بیشتری نسبت به ایزوگام‌های دو لایه دارند. ایزوگام‌های دو لایه نیز شامل تیشو و پلی استر هستند و استحکام بالایی دارند.

ایزوگام‌ها مزایای متعددی به همراه دارند. از جمله این که می توان از آن‌ها در شرایط مختلف آب و هوایی استفاده کرد، نصب آن راحت است و با سرعت بیشتری انجام می‌پذیرد، قیمت آن مناسب است، وزن بسیار اندکی دارد و بر بار ساختمان نمی‌افزاید، در برابر انبساط و انقباض مقاومت است و بسیاری مزایای دیگر.

آجر سفال 

آجر سفال یکی از انواع آجر است که با استفاده از خاک رس ساخته می‌شود. این آجر در سایزهای مختلف تولید می‌شود که عبارتند از آجر سفال 5.5سانتی متری با 3 سوراخ، آجر سفال 7 سانتی متری با 4 سوراخ، آجر سفال 10 سانتی متری با 6  سوراخ و در نهایت آجرهای سفال 15 و 20 سانتی متری با 9 سوراخ. از آجرهای 9 سوراخه (15 و 30 سانتی متری) برای دیوارهای بیرونی، از آجرهای 6 سوراخه و 4 سوراخه (10 و 7 سانتی متری) برای تیغه چینی دیوار داخلی استفاده می‌شود.

برای اینکه ببینید آیا آجر سفال با کیفیت هست یا نه می‌توانید اقداماتی را انجام دهید. مورد اول این است که به سطح بلوک سفالی دقت کنید که سطحی صاف و یکدست داشته باشد. آجر سفال با کیفیت نباید ترک داشته باشد. برای خرید آجر سفال این کار را حتما از طریق فروشندگان معتبر و تولید کنندگان معتبر انجام دهید و قبل از اقدام به خرید نیز با توجه به کاربرد آجر، ابعاد آن و نوع آن را مشخص کنید. انواع آجر سفال عبارتند از آجر سفال فوم دار، آجر سفال سقفی و آجر سفال نما

سیوان لند

آجر سفال و ایزوگام را می توانید از طریق وب سایت سیوان لند تهیه فرمایید. سیوان لند بازار آنلاین صنعت ساختمان است و عرضه کننده مصالح و تجهیزات ساختمانی است. سیوان لند هم برای خریدارن مصالح ساختمانی است و هم برای فروشندگان آن. فروشندگان و تولید کنندگان معتبر فعال در صنعت ساختمان می‌تواند با نام نویسی در این وب سایت و ایجاد یک پنل مجازی برای خود، مصالح و تجهیزاتشان را برای فروش آنلاین در این فروشگاه به نمایش گذاشته و در کنار دیگر فروشندگان به فعالیت بپردازند.

خریداران نیز به همین منوال می‌توانند پس از ثبت نام در این وبسایت و ایجاد یک پنل برای خود، مصالح و تجهیزات ساختمانی مورد نیاز خود را بخرند. وجود فروشندگان متعدد در این وبسایت این امکان را برای خریداران گذاشته تا کالاهای فروشندگان مختلف را از لحاظ کیفیت و قیمت بررسی و با یکدیگر مقایسه و سپس کالای مورد نظر خود را انتخاب کنند. خریداران می‌توانند پس از انتخاب اقلام مورد نیاز خود و میزان آن‌ها، سفارش خود را نهایی و مصالح و تجهیزات خود را در محل تحویل بگیرند.

 



:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام چرخنده

افزودنی بتن

بتن یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی است. شرایط جوی متفاوت در نقاط مختلف زمین و فصول مختلف سال و هم‌چنین شرایط ساخت متفاوت باعث به وجود آمدن افزودنی‌های بتن شده است. افزودنی‌های بتن مواد شیمیایی هستند که در هنگام اختلاط بتن به آن افزوده و باعث به وجود آمدن ویژگی‌های خاص در آن می‌شوند و به این ترتیب رفتار بتن را به نحو مطلوب ما تغییر می‌دهند.

در هنگام خرید افزودنی بتن باید به نوع افزودنی دقت کرد. انواع افزودنی‌اهی بتن را می‌توان در روان کننده‌ها، فوق روان کننده‌ها، ابر روان کننده‌ها، ضد یخ، میکروسیلیس، آب بند، حباب هوا ساز، ضد آب شکستگی، ضد خوردگی، چسباننده  و افزودنی‌های رنگ دسته بندی کرد.

برای انتخاب افزودنی بتن باید به طرح اختلاط بتن، کیفیت سیمان و سنگدانه، حجم بتن ریزی و شرایط محیط پروژه دقت کرد. این مواد افزودنی را باید در محیط‌ها سر بسته و به دور از رطوبت و با هوای مناسب نگهداری کرد. افزودنی را قبل از استفاده در پروژه باید آزمایش کرد و سازگاری آن با بتن را سنجید. میزان افزودنی‌های بتن در عملکرد آن‌ها تاثیر مستقیم دارد و نباید به میزانی بیشتر یا کمتر از حد معین از آن‌ها استفاده کرد.

بلوک

بلوک‌های سیمانی مصالحی هستند که از آن‌ها در ساخت دیوارها و سقف‌ها استفاده می‌شود. بلوک‌های ساختمانی از آب، سیمان و سنگدانه در کارخانه‌های بلوک‌زنی ساخته می‌شوند. این بلوک‌ها را بر اساس مواد به کار رفته  در آن‌هابه دو گروه بلوک‌های صنعتی و بلوک‌های معدنی تقسیم می‌کنند. که همانطور که از نامشان پیداست بلوک‌های معدنی با سنگدانه‌های طبیعی و بلوک صنعتی با سنگدانه‌های حاصل شده از کارخانجات تولید می‌شوند.

بوک‌های سیمانی رده یک سبک وزن‌ترین انواع بلوک سیمانی هستند و وزنی مابین 500 تا 700 کیلوگرم بر متر مربع دارند. بعد از آن‌ها بلوک‌های سیمانی رده دو هستند که وزنشان بین 700 تا 1000 کیلوگرم بر متر مکعب است. بلوک‌های رده سه 1000 تا 1700 کیلوگرم بر متر مکعب وزن دارند و در آخر بلوک‌های رده 4 که سنگین‌ترین بلوک‌های سیمانی هستند 1700 تا 2000 کیلوگرم بر متر مکعب وزن دارند.

بلوک‌های سیمانی را می‌توان بر اساس ظاهر به بلوک‌های توخالی باربر، توخالی غیر باربر، تو پر و آجر بتنی تقسیم کرد. که هر کدام از این بلوک‌ها را در جای خاصی مانند توکار دیوار، نما، تیغه، ستون و سقف استفاده می‌کنند. قیمت بلوک بر اساس وزن و نوع متفاوت است.

سیوان لند

سیوان لند بازار آنلاین صنعت ساختمان است. سیوان لند بستری برای خرید و فروش مصالح و تجهیزات ساختمانی است. این وبسایت بستری را فراهم آورده تا تولیدکنندگان و فروشندگانی که به فروش مصالح و تجهیزات ساختمانی اشتغال دارند، بتوانند از طریق این وب سایت محصولات خود را به فروش برسانند. همین امر نیز باعث به وجود آمدن بازاری رقابتی برای تولیدکنندگان مصالح و تجهیزات ساختمانی شده است.

از سوی دیگر نیز سازندگان ساختمانی یا کسانی که قصد خرید مصالح و تجهیزات ساختمانی دارند، می‌توانند به این وبسایت مراجعه و با مقایسه قیمت مصالح نسبت به خرید اقدام کنند. آنها می‌بایست برای خرید مصالح ساختمانی ابتدا در وبسایت سیوان لند ثبت نام و اقلام مورد نیاز خود را انتخاب  کنند. پس از انتخاب اقلام نوبت به وارد کردن آدرس محل پروژه (یا محل تحویل گرفتن مصالح است) که بعد از آن هم با پرداخت و نهایی کردن سفارش، مصالح و تجهیزات برای خریدار ارسال می‌شوند.

 



:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام چرخنده

ماسه

شن و ماسه از مصالح دانه‌ای بسیار پر استفاده در صنعت ساخت و ساز هستند. شن‌ها و ماسه‌ها را بر اساس سایزی که دارند در دسته‌های مختلف قرار می‌دهند. در حالت کلی به سنگ ریزه‌های کوچک‌تر از شن که سایز آن‌ها بین 0.075 تا 4.75 میلی‌متر است ماسه گفته می‌شود. ماسه‌ها را می‌توان به طور طبیعی در بستر دریاها و رودخانه‌ها پیدا کرد. شما می‌توانید برای خرید و یا استعلام قیمت ماسه به سیوان لند مراجعه کنید.

به طور کلی انواع ماسه‌هایی که در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند را می‌توان به ماسه طبیعی (همان ماسه‌هایی که به طور طبیعی در بستر رودخانه‌ها و دریاها یافت می‌شوند)، ماسه شسته (که ترکیبی از ماسه و خاک است و مورد شستشو قرار می‌گیرد) و ماسه شکسته (که ظاهری گوشه‌دا دارد و از خرد کردن سنگ‌های معدنی به دست می‌آید) تقسیم کرد.

میلگرد

میلگرد از مقاطع فلزی بسیار مهم در صنعت ساختمان سازی است. میلگردها وظیفه تحمل بارهای جانبی وارد به ساختمان، مثل زلزله را بر عهده دارد. میلگردها در دو نوع کلی ساده و آجدار تولید می‌شوند. که میلگردهای ساده یا میلگرد A1 دارایی سطحی صاف و صیقلی هستند. میلگردهای آجدار که میلگردهای گرید A2 تا A3 هستند بر روی سطح خود دارد آج هستند.

وجود آج بر روی سطح میلگرد آجدار باعث درگیری بهتر آن با بتن و استحکام بیشتر ساختمان می‌شود. یکی از اصلی‌ترین کاربردهای میلگرد به عنوان میلگرد بستر است، که برای اجرای میلگرد بستر آن را به صورت افقی یا عمودی در میان مصالح دیوار کشی می‌گذارند.

میلگردها هم‌چنین دارای سایز های مختلفی هستند که هر چه سایز میلگرد بیشتر باشد، توانایی تحمل بار و مقاومت آن بیشتر است. اما در نظر داشته باشید که اگر سایز میلگرد برای ساختمان زیاد باشد می‌تواند پیامدهایی منفی مثل سنگین شدن وزن ساختمان را در پی داشته باشد. قیمت میلگرد به سایز و آجدار یا ساده بودن آن بستگی دارد. که طبیعتا هر چه سایز میلگرد بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است. 

کناف

کناف‌ها صفحات گچی از پیش ساخته‌ای هستند که از آن‌ها برای ساخت سقف کاذب یا دیوار کاذب استفاده می‌کنند. دیوارهای کاذب ساخته شده با کناف یا دیوارهای پوششی هستند یا دیوارهای جدا کننده. کناف‌ها انواع مختلفی دارند که قیمت کناف بر حسب نوع آن متفاوت است.

انواع کناف، کناف معمولی، کناف ضد رطوبت، کناف ضد حریق و کناف ضد حریق و ضد رطوبت است. کناف ضد رطوبت روکشی به رنگ سبز دارد و در هسته گچی و روکش خود دارای مواد معدنی ضد رطوبت است که مانع از جذب آب و رطوبت توسط این کناف‌ها می‌شود. کناف‌های ضد حریق نیز روکش قرمز دارند و دارای الیاف فایبرگلاس هستند که باعث مقاومت آن‌ها در برابر آتش می‌شود. 

کناف‌ها را می‌توان در دو نوع ثابت و متحرک اجرا کرد که کناف های ثابت در جای خود ثابت هستند و قابلیت جابه‌جایی ندارند. اما کناف‌های متحرک که عمدتا در سقف اجرا می‌شوند قابلیت جابه‌جایی دارند و از آن‌ها در مکان‌هایی استفاده می‌شود که بخواهند پشت کناف تاسیسات کار کنند و دسترسی به تاسیسات را راحت می‌کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام چرخنده

بلوک سیمانی

بلوک سیمانی جزو مصالحی است که از آن برای ساخت دیوارها و سقف‌ها استفاده می‌شود. بلوک سیمانی انواع مختلفی دارد و در ابعاد گوناگونی ساخته می‌شود. هم چنین مصالح مورد استفاده در ساخت بلوک سیمانی نیز بسته به نوع آن ممکن است تغییر کند. اما به طور کلی مواد اولیه ساخت بلوک سیمانی عبارتند از آب، سیمان و سنگدانه.

تولید بلوک‌های سیمانی به روش ریخته گری انجام می‌شود و می‌توان آن را به دو صورت معدنی و صنعتی تولید کرد. بلوک سیمانی صنعتی با پوکه‌های صنعتی و بلوک سیمانی معدنی با پوکه‌های معدنی تولید می‌شود. امروزه بلوک‌های سیمانی با ماشین آلات خودکار و به صورت یکسان تولید می‌شوند. 

بلوک سیمانی را می‌توان از جهت نوع مصرف به بلوک دیواری توکار، بلوک نمادار، بلوک تیغه‌ای، بلوک سقفی و بلوک ستونی تقسیم کرد. البته رایج‌ترین نوع دسته بندی بلوک‌ سیمانی بر اساس چگالی آن است که به این طریق آن‌ها را به بلوک سیمانی سنگین، بلوک سیمانی سبک و بلوک سیمانی نیمه سبک دسته بندی می‌کنند.

معروف‌ترین بلوک سیمانی صنعتی، بلوک لیکا و بلوک هبلکس هستند. که بلوک لیکا با دانه های لیکا ساخته می‌شود و بلوک هبلکس نیز نوعی بلوک متخلخل است. از معروف‌ترین بلوک‌های سیمانی معدنی نیز می‌توان بلوک پرلیت را نام برد که از پرلیت (یک سنگ آتشفشانی) ساخته می‌شوند.

ایزوگام

ایزوگام معروف‌ترین عایق رطوبتی است که از آن بیشتر برای عایق کردن سقف و پشت بام‌ها استفاده می‌شود. ایزوگام‌ها عموما از قیر صنعتی، پلی پروپیلن، پلی اتیلن، فویل، چسب و پودر تالک ساخته شده‌اند. قیمت ایزوگام بر اساس نوع آن متغیر است.

ایزوگام را می‌توان بر اساس ظاهر، پوشش و تعداد لایه‌ها دسته بندی کرد. ایزوگام بر اساس شکل ظاهری به ایزوگام عادی و ایزوگام ایزوشینگل تقسیم می‌شود. ایزوگام ایزوشینگل نوعی ایزوگام برش خورده است که به دلیل زیبایی ظاهری، از آن در مناطقی که ایزوگام پیداست استفاده می‌کنند.

از نظر مواد سازنده نیز ایزوگام را در دو دسته‌ی ایزوگام پلیمری و ایزوگام دمیده قرار می‌دهند. حدود یک سوم ایزوگام پلیمری را قیر تشکیل می‌دهد. ماده‌ی اصلی ایزوگام دمیده نیز قیر است، اما در مراحل ساخت آن به مازوت یا نفت کوره‌ای هوا دمیده می‌شود. همین کار نیز باعث شده که دوام و عمر این نوع ایزوگام از ایزوگام پلیمری پایین‌تر بیاید.

ایزگام‌ها می‌توانند روکش‌های متنوعی داشته باشند. ایزوگام با روکش رنگی، ایزوگام با روکش سنگ ریزه و ایزوگام با روکش آلومینیوم از انواع ایزوگام‌های روکش دار هستند. انواع ایزوگام ها هم چنین می‌توانند یک لایه یا دو لایه باشند که ایزوگام‌های تک لایه انعطاف و ظرافت بیشتری نسبت به ایزوگام دو لایه دارند و ضخامت آن‌ها حدود 3 میلی‌متر است.

سیمان

سیمان جزو مصالح ساختمانی مهم است که به صورت پودر تولید می‌شود و از ترکیب آن با آب ماده‌ای خمیری و چسبنده به وجود می‌آید. از سیمان برای چسباندن آجر، بلوک، سنگ و … استفاده می‌شود. سیمان را می‌توان به  صورت پاکتی و به صورت فله ای خریداری کرد، که قیمت سیمان در هر روش متفاوت است.

در هنگام خرید سیمان باید به نکاتی توجه کرد که برخی از آن‌ها عبارتند از: نرم بودن سیمان (که نشانه مرغوبیت است)؛ سیمان نباید به مدت طولانی انبار شود زیرا امکان دارد رطوبت به آن نفوذ کند و کیفیت خود را از دست بدهد؛ سیمان نباید بوی خاک بدهد و در آخر رنگ سیمان باید خاکستری رو به سبز باشد.

سیمان‌هایی که در ساخت و ساز استفاده می‌شوند در این انواع وجود دارند: سیمان زود سخت شونده که میزان کلسیم تری سولفات بالایی دارد و زودتر از سیمان پرتلند معمولی سفت می‌شود؛ سیمان با تولید حرارت کم که میزان آلومینات آن کاسته شده و در زمان گیرش حرارت کمتری از خود تولید می‌کنند و از همین رو زمان گیرش آن‌ها طولانی‌تر است؛ سیمان مقاوم در برابر سولفات‌ها که در مناطق نزدیک به دریاها مورد استفاده قرار می‌گیرد و انواع دیگری از سیمان‌ها.

 



:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام چرخنده

بلوک سبک

بلوک سبک انواع خاصی از بلوک‌ها هستند که در شرایط دما و فشار خاصی تولید می‌شوند و متخلخل هستند. این تخلخل باعث سبکی وزن و عایق بودن بلوک‌های سبک می‌شود. مواد تشکیل دهنده بلوک سبک عبارت است از آب، سیمان، ریزدانه‌ها و پوکه‌ها؛ که با تغییر این ترکیب انواع بلوک‌های سبک به دست می‌آید.

انواع بلوک‌های سبک عبارتند از: بلوک سبک لیپر که از گرانول پرلیت صنعتی و پوکه اسکوریا ساخته می‌شود و از آن‌ها در ساخت دیوارهای غیرسازه‌ای استفاده می‌شود؛ بلوک سبک فوم دار که از کف فوم ساخته می‌شود و در وسط آن فوم قرار دارد و از آن‌ها در ساخت دیوارهای پارتیشن یا به عنوان پرکننده سقف و دیوار استفاده می‌شود؛ بلوک هبلکس که معروف‌ترین بلوک سبک است مقاومت بسیار بالایی دارد و عایق خوبی در برابر حرارت و صوت است؛

 بلوک‌های بتنی سبک متخلخل که از فوم بتن یا بتن سبک سلولی ساخته می‌شوند و علاوه بر سبک بودن و عایق بودن، دوست دار محیط زیست نیز هستند؛ بلوک سبک لیکا که از پوکه‌های سبک صنعتی ساخته می‌شوند و از آن‌ها در ساخت دیوار خارجی، پارتیشن، نما و سقف بتنی استفاده می‌شود؛ و بلوک‌های سبک گازی، بلوک سه جداره و بلوک سبک کام و زبانه دار.

بتن مگر

بتن مگر یکی از انواع جدید بتن است و انقلابی را در صنعت به وجود آورده است. ترکیبات این بتن همانند بتن معمولی است، با این تفاوت که میزان سیمان آن کاهش یافته و جای خود را به آب بیشتر داده است. در نتیجه‌ی افزایش میزان آب در بتن مگر، روانی آن افزایش یافته و این امر نتایج مثبتی را به همراه داشته است.

از مزایای بتن مگر می‌توان به تراز کردن فونداسیون، افزایش مقاومت در زمین‌هایی که مقاومت آن چنانی ندارند و جلوگیری از نفوذ حشرات به فونداسیون اشاره کرد. از بتن مگر هم چنین برای ساخت جاده‌ها و راه‌ها می‌توان استفاده کرد و از آن به عنوان یک زیرساز در پایین‌ترین لایه استفاده کرد.

از دلایل استفاده از بتن مگر در لایه‌ی اول فونداسیون می‌توان به این موارد اشاره کرد: از ورود خاک به بتن تازه جلوگیری می‌کند، در اثر جذب آب موجود در بتن توسط خاک بتن پوک نمی‌شود، بستر خاک را تراز و همگن می‌کند و آن را برای اجرای فونداسیون آماده می‌سازد، کف فونداسیون را رگلاژ می‌کن و بساس آرماتوربندی را ایجاد می‌کند، فضاهای خالی موجود در پی را پر می‌کند، در زمین‌هایی که استحکام کافی ندارند باعث مستحکم سازی بستر ساختمان می‌شود، از ورود حشرات و جانوران موذی به درون بتن جلوگیری می‌کند و در نهایت به پوشش‌های پلاستیکی و لایه‌های عایق نیازی ندارد.

وزن مخصوص بتن

چگالی سنگدانه‌های استفاده شده در بتن، وزن مخصوص آن را مشخص می کند. بر اساس وزن مخصوص بتن آن‌ها را به سه دسته‌ی بتن سبک، بتن معمولی و بتن سنگین تقسیم می‌کنند. اگر در بتن از سنگدانه‌های سبک استفاده شود و وزن آن کمتر از 1800 کیلوگرم بر مترمکعب باشد، به آن بتن سبک می‌گویند. که خود بتن‌های سبک هم به سه دسته‌ی بتن سبک دانه، بتن اسفنجی و بتن فاقد ریزدانه تقسیم می‌شوند.

وزن مخصوص بتن معمولی نیز چیزی بین 2200 تا 2600 کیلوگرم بر مترمکعب می‌باشد و از آن در ساخت انواع پل، تونل، تیر و ستون و غیره استفاده می‌شود. در طرح اختلاط بتن‌های سنگین هم از سنگدانه‌های سنگین و هم از سرب و آهن استفاده می‌شود و وزن مخصوص آن‌ها حدود 3000 تا 4000 کیلوگرم بر متر مکعب است. از بتن‌های سنگین برای مصارف خاصی مانند ساختن نیروگاه‌های هسته‌ای استفاده می‌شود؛ چرا که ای بتن‌ها مانع عبور تشعشعات هسته‌ای می‌شوند.

 



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام چرخنده

سیمان

سیمان ماده‌ای خمیری است که از ترکیب پودر سیمان با آب به وجود می‌آید و با کشیدن آن بر روی سطح اجسام جامد می‌توان آن‌ها را به هم چسباند. مواد اصلی تشکیل دهنده‌ی پودر سیمان، خاک رس و آهک است. کاربرد اصلی سیمان در ساخت و ساز است و از آن برای چسباندن آجر و بلوک و سنگ استفاده می‌شود. که یکی از پر استفاده‌ترین انواع سیمان هم سیمان پرتلند است.

سیمان در تیپ‌های مختلف تولید می‌شود. این تیپ‌ها از شماره 1 تا 4 دسته‌بندی می‌شوند. که ویژگی‌های هر دسته مثل مقاومت اولیه و زمان گیرش و حرارت هیدراتاسیون آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. تفاوت تیپ‌های مختلف آجر باعث تفاوت قیمت آن‌ها با یکدیگر می‌شود. به جز آن نیز ممکن است قیمت سیمان به طور روزانه دچار نوسان شود که شما می‌توانید برای اطلاع از نرخ جدید سیمان امروز به سیوان لند مراجعه یا بر روی لینک کلیک کنید.

آجر

آجر مصالحی بلوکی شکل است که از آن برای دیوار چینی و اجرای نما استفاده می‌کنند. البته از آجر در قدیم برای ساخت فرش نمودن کف یا ساخت طاق و آجر هم استفاده می‌شد، که امروزه کمتر چنین استفاده‌ای از آجر می‌شود. آجرها در شکل‌ها و سایزهای مختلفی تولید می‌شوند که می‌توان از هرکدام برای ساخت نوعی از نما استفاده کرد.

لازم است در محاسبات متره و برآورد پیش از ساخت مقدار آجر مورد نیاز برای سازه را محاسبه کنیم تا در هنگام سفارش به انمدازه‌ی مورد نیازمان آجر سفارش دهیم. در صورت سفارش دادن بیش از حد نیاز متحمل هزینه‌های اضافی شده‌ایم و قسمتی از منابع مالی از دست رفته است. و در صورت کمتر سارش دادن هم مجبور به سفارش مجدد می‌شویم که در این صورت نیز ممکن است به دلیل نوسانات قیمت آجر نسبت به سفارش پیشینمان دچار افزایش شده باشد و حتی ممکن است آجری که مجددا خریداری می‌کنیم با آجرهای پیشین اندکی تفاوت داشته باشد.

افزودنی بتن

بتن خود جزو مصالح بسیار پر کاربرد در ساخت و ساز است. اما ممکن است در بعضی مواقع بسته به شرایطی مثل شرایط آب و هوایی،  بتن معمولی آن کارایی لازم که ما از آن انتظار داریم را نداشته باشد. به همین دلیل نیز موادی به نام افزودنی های بتن تولید شده‌اند که هر کدام می‌توانند ویژگی خاصی را در بتن به وجود بیاورند. که شما می توانید برای خرید افزودنی بتن روی لینک کلیک کرده و به صورت آنلاین خرید خود را انجام دهید.

انواع افزودنی‌های بتن شامل: افزودنی‌های روان کننده که درصد آب موجود در بتن را کاهش می‌دهند؛ میکروسیلیس که به افزایش مقاومت کششی و فشاری کمک می‌کند و نفوذپذیری آن را کاهش می‌دهد؛ افزودنی‌های آب بند یا نیم بند که جلوی ورود آب و رطوبت را می‌گیرند؛ حباب هواساز که با ایجاد حباب در بتن دوام آن را افزایش می‌دهد و بسیار از انواع دیگر افزودنی‌ها که هر کدام به نوعی بتن را بهینه می‌کنند هستند.

 



:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام چرخنده

آجر

آجر از قدیمی‌ترین مصالح مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز است که همچنان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. آجرها بلوک‌هایی هستند که عمدتا از خاک رس تشکیل شده‌اند و برای ساخت آن‌ها خاک رس با سایر مواد و آب مخلوط شده و به صورت خمیری در می‌آید. سپس این خمیر قالب گیری می‌شود و در مرحله آخر آجر داخل کوره می‌رود تا خشک شود.

 عمده استفاده‌ای که از آجرها می‌شود برای ساخت انواع دیوارها، اجرای نما، کف و سقف است. از همین رو نیز در گذر زمان انواع مختلفی از آجرها به وجود آمده که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و از آن‌ةا در مکان‌های مختلف و به مقاصد متفاوت استفاده می‌شود. قیمت آجر از جمله موارد تاثیرگذار در قیمت کل سازه است و در محاسبات متره و برآورد بعد از مشخص شدن تعداد آجر مورد نیاز سازه می‌توان هزینه‌ی آن‌ها را نیز حساب کرد.

بتن آماده

بتن محصولی متشکل از سیمان، سنگدانه و آب است و به عنوان یکی از پر استفاده‌ترین مصالح در صنایع ساخت و ساز شناخته می‌شود. این مصالح کاربردهای گوناگونی دارد و می‌توان حتی با اضافه کردن یک سری افزودنی‌ها، ویژگی‌های خاصی در آن به وجود آورد. بتن‌ها معمولا به صورت پودر و در گونی تولید می‌شوند که سپس در محل پروژه در ماشین‌های مخصوص با آب مخلوط شده و ترکیب بتن را تشکیل می‌دهند.

اما نوع دیگری از بتن وجود دارد که به آن بتن آماده می‌گویند. این بتن‌ها برخلاف دسته‌ای که معرفی کردیم و به صورت پودر بودند، به صورت مخلوط آماده‌ی بتن از کارخانه خریداری و از آن‌جا با میکسر به محل پروژه منتقل می‌شوند. به این ترتیب بعد از خرید بتن،  دیگر نیازی به مخلوط کردن آن نیست و آماده‌ی استفاده است. قیمت بتن آماده را می‌توانید در سیوان لند مشاهده کنید.

سیوان لند

سیوان لند بازار آنلاین صنعت ساختمان است. در سیوان لند می‌توان تمام تجهیزات و مصالح ساختمانی مورد نیاز را به صورت عمده و خرده خرید فروش کرد. این وب سایت همانند دیگر بازارهای آنلاینی مثل ترب و دیجیکالا هم برای خریداران است و هم برای فروشندگان. به این ترتیب که فروشندگان مختلف می‌توانند برای خود پنلی داشته باشند و در کنار دیگر همکاران خود، مصالح و تجهیزات ساختمانیشان را در سایت به فروش برسانند.

از طریق سیوان لند می‌توان انواع مصالح ساختمانی، تاسیسات، دکوراسیون، ابزار و یراق، درب و پنجره، آهن آلات، شیرآلات و تجهیزات بهداشتی و آسانسور و پله برقی را خرید و فروش کرد. شما می‌توانید قیمت تمامی اقلام ساختمانی خود را از سیوان لند مشاهده کنید و برای خرید آن‌ها از طریق ثبت سفارش آنلاین اقدام کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام چرخنده

آجر سفال

آجر سفال پرمصرف‌ترین مصالح برای تیغه‌های ساختمانی است. این سه ویژگی آجرهای سفالی که هم در برابر آتش مقاوم هستند، هم ابعاد خوبی دارند و هم قیمت مناسبی دارند علت محبوبیت آن‌هاست. شما می‌توانید بهترین قیمت آجر سفال را از سیوان لند بخواهید. 

آجرهای سفالی ترکیبی از خاک رس و آب هستند. این ترکیب ابتدا قالب گیری می‌شود و بعد از خشک شدن قالب، وارد کوره‌ی آجرپزی با دمای 40 تا 200 درجه سانتی‌گراد می‌کنند. که محصول نهایی آجری سفالی به ابعاد 5.5 سانتی‌متری با 3 سوراخ، 7 سانتی‌متری با 4 سوراخ، 10 سانتی‌متری با 6 سوراخ یا 15 و 20 سانتی‌متری با 9 سوراخ است. 

از آجرهای سفالی با ابعاد 15 و 20 سانتی‌متر برای دیوارهای بیرونی و از ابعاد کوچکتر برای دیوارهای درونی استفاده می‌شود. به طور کلی کاربرد آجرهای سفالی برای ساخت دیوارهای باربر، جدا کننده، نمای داخلی و خارجی، طاق‌های ضربی بین تیرآهن و سقف‌های تیرچه بلوک است. 

برخی از مزایای استفاده از آجر سفال عبارتند از: سبک‌تر بودن آن‌ها نسبت به دیگر آجرها، مقاومت در برابر حریق، سهولت اجرا و سرعت نصب بالا، قیمت مناسب و قابلیت استفاده در کلیه‌ی سازه‌های بتنی و فلزی. از جمله معایب آن نیز می‌توان به امکان شکستن، احتمال آلوده شدن خاک رس در کارخانه و ترک خوردن آجر و نیاز به گچ و خاک بیشتر برای هموارسازی سطح آن.

آجر

آجرها یکی از مصالح ساختمانی هستند که از خاک رس و به شکل بلوک تولید شده و برای ساخت دیوار و دیگر قسمت‌های ساختمان به کار می‌روند. آجرها را براساس فاکتورهای مختلفی می‌توان دسته‌بندی کرد. یکی از این موارد دسته‌بندی بر اساس کیفیت آجر است. که وجود آجر با کیفیت‌های مختلف باعث تفاوت قیمت آجر شده است.

آجر درجه یک رنگ قرمز یا زرد یکدستی دارد. درصد جذب آب در آن‌ها کمتر از 10 درصد است و مقاومت فشاری بین 2245 تا 2280 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع دارند. طول عمر این آجرها بسیار بالاست و در سطح آن‌ها شوره‌زدگی و گل آهک نیست.

آجر درجه دو نیز رنگ قرمز یا زرد یکدست دارد. جذب آب در این آجرها بین 10 تا 15 درصد است. مقاومت فشاری آن‌ها بین 154 تا 175 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع است. طول عمر این آجرها پایین و حدود 15 سال است. 

آجر درجه 3 تنها به رنگ قرمز کمرنگ است و برخلاف دو نوع قبلی سایز و شکل منظمی ندارد. درصد جذب آب در آن‌ها بالای 15 درصد است. هم‌چنین سطح این آجرها در برابر خراشیدگی مقاومت چندانی ندارد.

افزودنی بتن

افزودنی‌های بتن مواد شیمیایی یا معدنی هستند که در حین اختلاط بتن به آن اضافه شده و باعث بهینه شدن برخی از خواص بتن می‌شوند. افزودنی‌های بتن انواع مختلفی دارند که هر کدام کاربرد خاصی دارد و بر یک ویژگی بتن اثر می‌گذارد. قیمت افزودنی بتن بر اساس کاربرد و حجم آن متفاوت است.

افزودنی بتن روان کننده میزان آب در اختلاط بتن را کاهش می‌دهند. با کاهش آب در اختلاط بتن، مقاومت آن افزایش پیدا می‌کند. فوق روان‌کننده‌ها انواع دیگری از افزودنی‌ها هستند که درصد آب را نسبت به روان کننده‌های معمولی بیشتر کاهش می‌دهند. 

افزودنی بتن ضدیخ سرعت گیرش اولیه بتن را کاهش می‌دهد. از این افزودنی‌ها بیشتر در هوای سرد یا مناطق سردسیر استفاده می‌شود. در مقابل افزودنی بتن دیرگیر کننده سرعت گیرش اولیه بتن را کاهش می‌دهد و از آن در مناطق گرمسیر و فصول گرم استفاده می‌کنند.

افزودنی بتن میکروسیلیس هم منجر به کاهش نفوذپذیری بتن، افزایش مقاومت فشاری و کششی آن و کاهش درجه حرارت بتن کمک می‌کند. افزودنی‌های بتن انواع بسیار دیگری مثل افزودنی بتن آب‌بند، حباب هواساز، ضد آب‌شستگی، افزودنی ملات، بازدارنده خوردگی و غیره نیز دارند.

 



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام چرخنده

یکی از انواع پوشش‌های سقف

کناف کاری یکی از روش‌های مدرن است که با آن می‌توانید سقف خود را پوشش دهید. استفاده از کناف در سقف، سبب می‌شود تا سقف وزن کمی داشته و ساختمان نیز بار اضافی تحمل نکند. کناف سقف را می‌توان به راحتی از آن جدا کرد و در صورت نیاز آن را تعمیر کرد. با توجه به قیمت کناف سقف، استفاده از این روش تصمیم عاقلانه‌ای است که هر فرد می‌تواند برای سقف ساختمان خود بگیرد.

دستگاه تصفیه آب

با توجه به وضعیت آب شهری، وجود یکی از این دستگاه‌ها در هر خانه‌ای لازم است. اما باید دقت کنید که از برند معتبر و خوبی این محصولات را خریداری کنید تا عملیات تصفیه آب را به نحو احس برای شما انجام دهند. به طبع هرچه برند تولید کننده معروف تر باشد، قیمت تصفیه آب نیز بیشتر خواهد بود، اما در مقابل نیز بازده بسیار خوبی برای شما خواهند داشت.

سخت ترین مصالح ساختمانی

بتن یکی از پر مصرف‌ترین مصالح ساختمانی است که از مخلوط سیمان و آب تشکیل می‌شود. نوعی از بتن‌ها هستند که به صورت آماده در واحد مرکزی مخلوط شده و به محل ساخت و ساز منتقل می‌شود. اگر از بتن مخلوط آماده استفاده می‌کنید باید به زمان مورد نیاز برای حمل و نقل آن نیز دقت کنید زیرا در صورت تاخیر ناخواسته ممکن است مخلوط سفت شود. قیمت بتون آماده در مقایسه با سایر بتن‌ها کمی بیشتر است زیرا شما باید یک هزینه‌ی اضافی برای حمل و نقل آن بپردازید. البته عوامل دیگری نیز در قیمت بتون اماده تاثیر گذار است.

میله‌هایی از جنس فولاد

اگر کمی در زمینه‌ی ساختمان سازی فعالیت کرده باشید حتما می‌دانید که میلگردها یکی از مصالح مهم و اساسی برای ساخت سازه به شمار می‌روند.  این محصولات در دو نوع ساده و آجدار تولید می‌شوند که نوع آجدار آن کاربرد بیشتری دارد. زیرا از حرکت میلگرد در بتن بر اثر فشار های ناگهانی در زمان وقوع زلزله ، سیل یا دیگر حوادث، جلوگیری می‌کند. قیمت دلار و قیمت جهانی فولاد یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت روز میلگرد می‌باشد.

سیوان لند بزرگترین فروشگاه آنلاین خرید و فروش مصالح و تجهیزات ساختمانی است که سعی کرده این محصولات را با بهترین کیفیت در اختیار شما عزیزان قرار دهد. شما می‌توانید هرآنچه که برای ساخت ساختمان خود لازم دارید را با بهترین قیمت از سیوان لند خریداری کرده و محصول را در هرجای ایران که بخواهید تحویل بگیرید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام چرخنده

 

کناف روشی دیگر برای اجرای سقف‌ها

کناف پنل‌هایی بر پایه‌ی گچ است که با روکش مخصوص تولید می‌شوند. این محصول به دو صورت ثابت و متحرک ارائه می‌شود.

سقف کناف ثابت: این نوع کناف زیرساختی از جنس گالوانیزه دارد و پانل‌های گچی یک یا دو لایه با پیچ روی آن محکم می‌شود.

سقف کناف متحرک: نام دیگر این کناف مشبک می‌باشد که از شبکه سازه‌های سپری و تایل‌های گچی یا فلزی ساخته می‌شوند.

به طور کلی قیمت کناف به عوامل گوناگونی همچون: قیمت گچ برگ، قیمت مصالح زیرسازی سازه، قیمت مصالح درزگیری و دستمزد اجرا بستگی دارد.

دستگاهی برای افزایش سلامتی ما

دستگاه‌های تصفیه آب با انجام چند مرحله، آب مورد استفاده‌ی ما را تصفیه کرده و آب سالمی را در اختیار ما قرار می‌دهد. اما دلیل تفاوت در قیمت این دستگاه‌ها چیست؟ یکی از این عوامل، برند سازنده‌ی این دستگاه‌ها است که هرچه آن برند معتبر تر باشد، قیمت دستگاه تصفیه آب نیز به طبع بیشتر خواهد بود. عمال دوم جنس بدنه‌ی این دستگاه‌ها می‌باشد. عوامل دیگری نیز تاثیر گذارند که عبارتند از: مدل پمپ دستگاه، داشتن یا نداشتن مخزن، حجم مخزن در صورت وجود، وجود قطعات اضافی و کاربردی.

از یونولیت در ساختمان‌ها به چه منظور استفاده می‌شود؟

عمده‌ی کاربرد یونولیت در صنعت بسته بندی و ساختمان سازی است. در ساختمان نیز به منظور عایق کاری یا برای استفاده‌ی کمتر از تیرچه بلوک در سقف ساختمان، از این محصولات استفاده می‌شود. به طور کلی در هر مکانی که نیاز به عایق کاری باشد از این ماده استفاده می‌کنند و در مقایسه با سفال از قدرت بالاتری برخوردار است.  یکی از فاکتورهایی که در قیمت یونولیت سقفی موثر است، مقاومت آن نوع از یونولیت در برابر رطوبت می‌باشد. علاوه بر این قیمت فوم به کار رفته در آن نیز بی تاثیر نخواهد بود.

میلگرد 14 یکی از انواع میلگردها

میلگردها در واقع پروفیلی با سطح مقطع دایره‌ای شکل و توپر گفته می‌شود که در ساختمان سازی کاربرد فراوانی دارد و به همین دلیل است که قیمت میلگرد 14 برای فعالان حوزه آهن آلات اهمیت زیادی دارد. این محصولات انواع مختلفی دارند که میلگرد 14 یکی از آن‌ها به شمار می‌رود. از این نوع میلگردها به عنوان آرماتور طولی در اجرای فونداسیون، اجرای تیر بتنی در یک سازه بتن آرمه و همچنین ساخت انواع تیرچه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سیوان لند با ارائه‌ی انواع گوناگونی از این محصولات، در تلاش است که پاسخگوی نیاز مشتریان و کاربران خود باشد. هرچه که شما برای ساخت و تجهیز کردن ساختمان خود نیاز دارید را می‌توانید در سیوان لند بیابید و با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت خریداری کنید.



:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام چرخنده

سیمان

سیمان معمولا به صورت پودر و پاکتی فروخته می‌شود. از ترکیب پودر سیمان برای تولید ملات و بتن استفاده می‌شود. سیمان در انواع مختلفی تولید می‌شود و همین امر هم باعث تفاوت قیمت سیمان امروز کارخانجات مختلف شده است. رایج‌ترین نوع دسته بندی سیمان، بر اساس تیپ‌های مختلف آن است که آن را به 5 نوع مختلف تقسیم می‌کند.

سیمان تیپ 1 همان سیمان معمولی است که معمولا از آن استفاده می شود. که خود آن نیز بر مبنای مقاومت 28 روزه، به سه دسته مختلف تقسیم می‌شود. سیمان تیپ 2 با کم شدن درصد C3A نسبت به نوع قبلی حرارت هیدراسیون کمتری دارد و مقاوم‌تر است. سیمان تیپ 3 زمان گیرش برابر با تیپ 1 دارد، اما مقاومت اولیه آن به سرعت زیاد می‌شود. از سیمان تیپ 4 به خاطر این که حرارت هیدراسیون بسیار پایینی دارد در بتن‌ریزی با حجم بالا استفاده می‌شود. از سیمان تیپ 5 هم در مکان‌هایی که احتمال حمله سولفاتی وجود دارد استفاده می‌شود.

بتن آرمه 

یکی از رایج‌ترین انواع بتن، بتن آرمه یا بتن مسلح است. بتن آرمه مشکل عدم مقاومت کششی بتن‌های معمولی را برطرف کرده است. از دلایل نام‌گذاری این نوع بتن به بتن مسلح، مسلح کردن بتن با آرماتور بندی است. زیرا که عموما برای مسلح کردن بتن از مقاطعی مثل میلگرد تقویتی یا صفحات فلزی استفاده می‌شود. بتن مسلح خود انواع مختلفی دارد که در زیر برخی از آن‌ها را شرح خواهیم داد.

متداول‌ترین روش مسلح کردن بتن، با میلگرد است. برای مسلح کردن بتن با میلگرد، اغلب از میلگرد آجدار استفاده می شود، زیر آج‌های روی آن باعث می‌شود که میلگرد بیشتر با بتن درگیر شود. نوع دیگری از بتن آرمه، بتن پیش تنیده است که اغلب در پروژه‌های عمرانی بزرگ از آن استفاده می شود. این نوع بتن آرمه به نحوه و اندازه دلخواه تنش کششی ایجاد می‌کند.

فرغون

فرغون یک چرخ دستی است که در ساخت و ساز از آن برای حمل مصالح استفاده می‌کنند. فرغون دارای یک چرخ در جلو و دو دسته در عقب برای حمل آن است. جالب است بدانید که به جز آن شکل قدیمی فرغون که در ذهن همه است، فرغون انواع مختلفی دارد، اعم از فرغون کشاورزی، لوله‌ای، پروفیلی، پروفیلی-لوله‌ای و فرغون بنزینی.

در هنگام خرید فرغون باید به چند نکته توجه شود. یکی از آن‌ها وزن فرغون است. دلیل مهم بودن وزن فرغون این است که اگر خود فرغون سنگین باشد، با اضافه شدن بار بر روی آن حمل کردنش برای کارگر سخت خواهد شد. از عوامل تاثیرگذار بر وزن فرغون، نوع و ضخامت ورق و شاسی به کار رفته در آن است.

ارتفاع برج میلاد

برج میلاد، بلندترین برج ایران است و به نمادی برای شهر تهران تبدیل شده. ارتفاع برج میلاد به 435 متر می‌رسد. هم‌چنین ارتفاع برج میلاد از سطح دریا 1444 متر است. زیربنای این برج 13 هزار متر مربع است و همین موضوع آن را از نظر وسعت کاربری سازه، به رتبه یک تبدیل کرده است. ساخت برج میلاد در سال 74 آغاز و نهایتا بعد از 13 سال، در سال 87 به پایان رسید.

برج میلاد با ارتفاع 435 متری دارای 12 طبقه است. ارتفاع بالاترین طبقه‌ی این برج به 312 متر می‌رسد. بر روی این طبقه آخر هم دکل مخابرتی آن قرار دارد که ارتفاعش به حدود 120 متر می‌رسد. کاربرد اصلی برج میلاد به عنوان برج مخابراتی، رادیویی و تلویزیونی می‌باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام چرخنده

سیمان پاکتی 50 کیلویی

سیمان از پر استفاده‌ترین مصالح ساختمانی است. معمولا سیمان در پاکت‌های 50 کیلویی به فروش می‌رسد که پودر سیمان بعد از ترکیب با مواد دیگر، مانند آب، به ملات تبدیل شده و قابل استفاده خواهد بود. قیمت سیمان پاکتی 50 کیلویی امروز را می‌توانید از سیوان لند استعلام بگیرید. سیمان انواع مختلفی دارد که پر استفاده‌ترین نوع سیمان، سیمان پرتلند است.

سیمان پرتلند نیز خود به انواع مختلفی از جمله سیمان پرتلند معمولی، سیمان پرتلند اصلاح شده (که حرارت آب‌بندی کمتر و مقاومت بیشتری دارد)، سیمان پرتلند زودگیر (که زودگیر است و مقاومت اولیه بالایی دارد)، سیمان پرتلند دیرگیر (که در زمان گیرش حرارت کمتری نسبت به دیگر مدل‌ها آزاد می‌کند) و سیمان پرتلند ضد سولفات (که در سازه‌های دریایی و زمین‌های سولفات‌دار کاربرد دارد) تقسیم می‌شود.

بلوک سبک

بلوک سبک نوعی از بلوک‌ها هستند که با ترکیبی از سیمان، سیلیس، گچ و پودر آلومینیوم و در شرایطی خاص تولید می شوند. این بلوک‌ها متخلخل بوده و در آن‌ها حباب هوا وجود دارد. وجود همین حباب‌های هوا باعث شده تا بلوک‌های سبک عایق خوبی در برابر صدا و گرما باشند. و هم‌چنین وزن سبک‌ این بلوک‌ها موجب شده تا در هنگام حوادثی مثل زلزله خسارت کمتری به بار بیاورند.

 بلوک‌های سبک انواع و کاربردهای متفاوتی دارند و از آن‌ها می‌توان به مقاصد مختلفی مثل کف سازی ساختمان یا جایگزین آجر استفاده کرد.بلوک سبک لیپر، بلوک سبک فوم دار، بلوک سبک هبلکس، بلوک سبک CLC، بلوک سبک لیکا، بلوک گازی، بلوک سه جداره و بلوک سبک کام و زبانه‌دار از انواع بلوک‌های سبک ساختمانی هستند.

بتن اکسپوز

بتن، با توجه به موادی که در آن به کار می‌رود و نحوه تولیدش، انواع مختلفی دارد که یکی از آن‌ها بتن اکسپوز است. در مورد این که بتن اکسپوز چیست باید بگوییم که بتن اکسپوز یکی از انواع بتن است که در نمای ساختمان کاربرد دارد. بتن اکسپوز را چه در نمای داخلی و چه در نمای خارجی می‌توان استفاده کرد.

بتن اکسپوز را می‌توان هم به صورت پنل پیش ساخته تولید کرد و سپس این پنل‌ها را در محل پروژه نصب کرد، و هم می‌توان در همان محل پروژه آن‌ها را تولید و بتن ریزی کرد. که از روش دوم عموما در پروژه‌های بزرگی مثل ساخت پل استفاده می‌شود. در هر دو صورت بتن اکسپوز دارای ویژگی‌های منحصر به فردی مثل مقاومت بالا در برابر حریق، رطوبت و یخ‌زدگی،مقاومت در برابر فشار و ضربه، ضد سایش و خوردگی و عایق صوتی و حرارتی است.

بتن ریزی

بتن ریزی جزء مراحل بسیار مهم در ساختمان سازی است. برای بتن ریزی مراحل ساخت قالب، آرماتور بندی، آماده سازی بتن، ریختن بتن در قالب و ویبره کردن آن طی می‌شود. بعد از بتن ریزی تا خشک شدن کامل آن نیز باید برای اطمینان از کیفیت آن، مرتبا پارامترهای بتن چک شود. 

از جمله نکاتی که حین بتن ریزی باید آن‌ها را رعایت کرد، می‌توان به این موارد اشاره کرد: تمام تجهیزات و وسایلی که برای بتن ریزی استفاده می‌شوند باید تمیز و عاری از هرگونه آلودگی باشند؛ بتن ریزی باید توسط افراد متخصص انجام شود؛ ضخامت بتن روی میلگرد باید به اندازه استاندارد باشد و در نهایت سطح بتن ریزی شده نیز باید تراز باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام چرخنده

بهترین بلوک ساختمانی

به جرئت می‌توان گفت که بلوک سبک یکی از کارآمدترین مصالح ساختمانی نوین است که با سبکی خود سبب زیر و رو شدن صنعت ساخت و ساز شده‌اند. این مصالح  کم وزن با استفاده از پیشرفت تکنولوژی اختراع شده و به مرور زمان توانسته جایگاه بسیاری از مصالح سنتی را بگیرد. مزایای این مصالح سبب شده تا جایگزین مناسبی برای برخی از مصالح سنگین باشد.

وسایلی جهت جا به جایی مصالح ساختمانی

فرغون به عنوان یک چرخ دستی، یک وسیله‌ی حمل و نقل در صنعت ساختمان سازی به شمار می‌رود که توسط مردم چین ساخته شد. بدنه‌ی این وسایل فلزی بوده و افراد می‌توانندبه وسیله‌ی دو دسته‌ی کناری آن، بدنه‌ی فرغون را به حرکت در بیاورند. فرغون‌ها انواع گوناگونا دارند که عبارتند از: فرغون کشاورزی، پروفیلی، لوله‌ای، پروفیلی_لوله‌ای و بنزینی.

یکی از انواع سیمان

سیمان سفید یکی از انواع سیمان بوده که با نام سیمان پرتلند سفید معمولی ( WOPC ) نیز شناخته می‌شود که در حوزه ساخت و ساز بسیار معروف است. دلیل سفید بودن این سیمان، ترکیبات استفاده شده در آن است. کاهش اکسید آهن و منیزیم به کار رفته در آن، می‌تواند تاثیر زیادی بر سفید بودن این مصالح داشته باشد. سیمان سفید بیشتر در نمای داخلی و خارجی ساختمان، ساخت موانع بزرگراه‌هادرزهای بین کاشی و سرامیک و ساخت ستگ‌های ریخته گری استفاده می‌شود.

برج مخابراتی تهران

برج میلاد به عنوان برج مخابراتی تهران شناخته می‌شود که دارای چند بخش اداری و تجاری است. علاوه بر این، این برج بزرگ دارای مکان‌های گردشگری هم می‌باشد که علاقه مندان می‌توانند به آن مراجعه کنند. این برج در شمال غرب تهران قرار گرفته که از شرق، غرب، شمال و جنوب به بزرگراه چمران، بزرگره شیخ فضل الله، بزرگراه همت و حکیم راه دارد. برج میلاد دارای رستوران‌ها، مراکز خرید و هزاران مکان دیگر برای دیدن می‌باشد.

سیوان لندیکی از بزرگترین ارائه دهندگان بلوک سبک، فرغون و سیمان سفید می‌باشد که شما می‌توانید بدون صرف وقت و به صورت آنلاین، مصالح و تجهیزات خود را خریداری کنید. این پلتفرم همچون دیگر فروشگاه‌های اینترنتی از جمله ترب، مصالح و تجهیزات ساختمانی را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت در دسترس شما عزیزان قرار می‌دهد.



:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام چرخنده

ملات بلوک هبلکس چیست؟

شما برای اجرای این مصالح نوین، به نوعی چسب به نام چسب بلوک هبلکس نیاز دارید. این چسب‌ها در بسته بندی‌های خاصی عرضه می‌شوند که دستور العمل استفاده از آن‌ها روی بسته بندی درج شده. باید دقت داشته باشید که مدت کارایی این چسب‌ها 4 تا 5 ساعت می‌باشد و بعد از آن دیگر استفاده از چسب باز شده صحیح و مطابق استاندارد نمی‌باشد. به این نکته توجه کنید که هیچ گاه چسب را با آب مخلوط نکنید. سرعت بالای اجرای آن‌ها و همچنین سهولت در جا به جایی آن سبب شده تا قیمت بلوک هبلکس نسبت به کاربردهای گسترده و ویژگی‌های منحصر به فردش، مقرون به صرفه باشد.

سیمان‌ها و زمان گیرش آن‌ها

سیمان از ترکیب مواد پودری همچون سنگ آهک و خاک رس تولید می‌شود که کاربرد فراوانی در صنعت ساختمان سازی دارد. گیرش مهم ترین خصلت سیمان است که در آن حالت سیمان از مایع به جامد تغییر می‌کند. بدیهی است که گیرش سیمان با سخت شدن آن تفاوت دارد و زمانی از واژه‌ی سخت شدن استفاده می‌کنیم که زمان کسب مقاومت خمیر سیمانی رسیده باشد.  گیرش نتیجه‌ی هیدراتاسیون ترکیبات آلیت و آلومینات می‌باشد. در واقع سیمان‌های مرغوب دارای گیرش 60 دقبقه‌ای می‌باشند. به دلیل بهبود کیفیت این محصولات، قیمت روز سیمان در حال نوسان است.

چگونه دستگاه تصفیه آب اورجینال را تشخیص دهیم؟

مواردی که به شناسایی ما در این مورد کمک می‌کنند عبارتند از: گیج فشار دستگاه، برند تولید کننده‌ی  فیلترهای دستگاه، مخزن دستگاه تصفیه آب، تعداد فیلترها، کیت کنترل هوشمند وضعیت فیلترها، حک شدن نام برند و شاسی یا بدنه‌ی دستگاه. درصورت مشهاده‌ی این موارد شما یک خرید باکیفیت خواهید داشت و در صورت تفاوت قیمت دستگاه تصفیه آب موجود در بازار حتما به این نکات توجه کنید تا جنس مرغوب و اصلی خریداری کنید.

بتن باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

یک بتن سخت باید دارای ویژگی‌هایی همچون: مقاومت مکانیکی به ویژه مقاومت فشاری، ماندگاری، تخلخل و چگالی، مقاوم در برابر آتش، عایق صوتی و حرارتی و مقاومت در برابر ضربه می‌باشد. در واقع این محصولات به دلیل تنوع زیادی که دارند به وفور در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند  و همین محبوبیت سبب افزایش قیمت بتن در سال های اخیر شده.

 

سیوان لند یکی از معتبرترین سایت‌های ارائه دهنده‌ی این محصولات است که با بالاترین کیفیت آن‌ها را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد تا شما بتوانید بدون صرف وقت زیادی، اقدام به خرید محصولات خود کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام چرخنده

سیمان پاکتی

سیمان پاکتی از مصالح پر استفاده در صنعت ساختمان سازی است. سیمان پاکتی در کارخانجات مختلفی تولید می‌شود و انواع متفاوتی نیز دارد. شما می‌توانید قیمت سیمان پاکتی امروز را با کلیک بر روی لینک استعلام بگیرید. سیمان پاکتی حاوی پودر سیمان است که بعد از مخلوط شدن این پودر با شن و ماسه و آب،‌ بتن به دست می‌آید. چهار ترکیب شیمیایی اصلی که در ساخت سیمان به کار می‌روند عبارتند از: تری کلسیم سیلیکات، دی کلسیم سیلیکات، تری کلسیم آلومینات و تترا کلسیم آلومینو فریت. 

برای اطمینان از کیفیت سیمان، بهتر است در هنگام خرید آن به یک سری نکات دقت شود. از جمله این نکات می‌توان به این موارد اشاره کرد: نرمی سیمان که نشانگر کیفیت بالا و مرغوب بودن آن است. اگر سیمان ناخالصی داشته باشد ذرات آن زبر خواهند بود. در صورت انبار کردن سیمان برای مدت طولانی، امکان نفوذ رطوبت در آن وجود دارد و سیمان کیفیت خود را از دست خواهد داد. سیمان نباید بوی خام بدهد. و نکته آخر در مورد رنگ سیمان است، که هرچه کیفیت آن بهتر باشد، رنگش خاکستری مایل به سبز است. 

انواع سیمان

سیمان مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز انواع مختلفی دارند. از پر استفاده‌ترین انواع سیمان می‌توان به انواع سیمان پرتلند، سیمان نسوز، سیمان سفید، سیمان زود سخت شونده، سیمان تندگیر، سیمان مقاوم به حرارت و سیمان مقاوم در برابر سولفات‌ها اشاره کرد. در ادامه انواع سیمان پرتلند را که شامل سیمان پرتلند تیپ 1 تا 5 می‌شود را مختصرا بررسی می‌کنیم.

سیمان پرتلند تیپ 1 که به آن همان سیمان معمولی نیز می‌گویند. مقاومت 28 روزه سیمان پرتلند نوع 1 به سه مقدار 325، 425 یا 525 کیلوگرم بر سانتی‌متر مکعب است. در سیمان پرتلند تیپ 2 میزان آلومینات کاهش یافته و در بیشترین حالت 8 درصد است. همین امر باعث شده تا حرارت هیدراسیون آن نیز کم شود و مقاومت سیمان نیز در برابر سولفات‌ها بیشتر شود. سیمان پرتلند تیپ 3، زمان گیرش پایین و مقاومت اولیه‌ی بالایی دارد. سیمان پرتلند نوع 4 برخلاف تیپ 3 حرارت کمی آزاد می‌کند و می‌توان از آن در حجم بالا استفاده کرد. در نهایت سیمان تیپ 5 به عنوان چسب ساختمانی استفاده می‌شود.

بلوک هبلکس

ویژگی‌های منحصر به فرد بلوک هبلکس یا بلوک اتوکلاو شده aac باعث شده که این نوع بلوک‌ها از پرمصرف‌ترین‌ها در ساختمان باشند. بلوک هبلکس با وجود متخلخل بودن از مقاومت خوبی برخوردار است. قیمت بلوک هبلکس با توجه به ابعاد آن متفاوت است.این بلوک را در ابعاد 60*25*10، 60*25*12.5، 60*25*15، 60*25*20، 60*25*25 و 60*25*30  و یا حتی در ابعاد مورد سفارش مشتریان تولید می‌شوند.

کار با بلوک هبلکس بسیار راحت است و همین امر باعث بالا رفتن سرعت کار می‌شود. این بلوک‌ها ابعاد متنوع و مناسبی دارند. در مقایسه با مصالح دیگر به ملات کمتری نیاز دارند. بلوک هبلکس هم در برابر فشارهای درونی و هم در برابر فشارهای بیرونی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند.

میلگرد

میلگرد از اساسی‌ترین مقاطع فولادی در ساختمان‌سازی است که وظیفه اصلی آن تحمل نیروهای کششی وارده به سازه است. به دلیل پر استفاده بودن این مقطع فولادی، قیمت میلگرد امروز می‌تواند در هزینه نهایی ساخت نقش تاثیرگذاری داشته باشد. از جمله مواردی که هنگام خرید میلگرد باید به آن دقت کرد سایز میلگرد است. میلگردها در دو نوع ساده و آجدار و در سایزهای مختلف تولید می‌شوند. 

میلگردهای ساده سطحی صاف و بدون آج دارند، و میلگردهای آجدار بر روی سطح خود آج دارند. طبق استاندارد، میلگردهای آجدار در 3 گرید تولید می‌شوند، که نوع آج آن‌ها با هم متفاوت است. میلگردهای ساده و آجدار را می‌توان هم به صورت شاخه‌ای و هم به صورت کلاف خریداری کرد. 



:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام چرخنده

سیمان پاکتی

سیمان ماده چسبنده‌ای است که در صنعت ساختمان سازی کاربرد زیادی دارد. عمده استفاده‌ی سیمان برای ساخت ملات و بتن است. سیمان به صورت پاکتی به فروش می‌رسد که قیمت سیمان پاکتی کارخانه‌های مختلف بر اساس نوع و وزن با یکدیگر متفاوت است. از سیمان معمولا برای  برای چسباندن آجرها و بلوک‌‌ها استفاده می‌شود. سیمان پرتلند رایج‌ترین نوع سیمان است.

انواع دیگری از سیمان نیز وجود دارد که استفاده‌های تزئینی دارند. برای مثال از سیمان سفید به منظور انجام سیمان‌کاری سطوح در معرض دید استفاده می‌شود. تنها تفاوت سیمان سفید با سیمان پرتلند در رنگ آن‌هاست. برای مقاصد تزئینی به جز سیمان سفید، سیمان‌ها رنگی هم وجود دارند که از ترکیب پودر دانه‌ةای رنگی با سیمان پرتلند یا سفید حاصل می‌شوند.

بتن اکسپوز

بتن‌ها انواع مختلفی دارند، که یکی از آن‌ها بتن اکسپوز یا بتن نما است. در ادامه به شما می‌گوییم که بتن اکسپوز چیست؟ بتن اکسپوز را در نمای داخلی یا خارجی ساختمان استفاده می‌کنند. معمولا با بتن‌های اکسپوز پنل‌های آماده‌ای با اشکال مختلف ساخته می‌شود. این کار استفاده از آن‌ها را برای نماکاری بسیار راحت‌تر کرده است. هم‌چنین وزن سبک بتن اکسپوز در مقایسه با دیگر مصالح نماکاری باعث محبوبیت آن شده است. 

با شروع استفاده از بتن اکسپوز در نما، سبکی از معماری به اسم بروتالیسم به وجود آمد. ساختمان‌هایی که از بروتالیسم استفاده می‌کنند در نمای آن‌ها به جز بتن اکسپوز از چیز دیگری استفاده نمی‌شود. نمای کار شده با بتن اکسپوز پس از پایان کار سطحی صاف و صیقلی و بدون حفره یا برجستگی خواهد داشت. از جمله ویژگی‌های بتن اکسپوز این است که در برابر حرارت، یخ‌زدگی و رطوبت مقاومت دارد، ضد فرسایش و خوردگی است و عایق صوتی و حرارتی است.

ایزوگام

از ایزوگام به عنوان عایق رطوبت و معمولا در سقف ساختمان‌ها استفاده می‌کنند. ایزوگام متشکل از قیر و الیاف است و آن را با استفاده از حرارت بر پشت بام‌ها یا دیگر مکان‌ها می‌چسبانند. آسان بودن نصب ایزوگام، عمر بالای آن و قیمت مناسبش باعث شده که ایزوگام محبوب‌ترین روش عایق کردن باشد. شما می‌توانید بهترین قیمت ایزوگام را از طریق لینک استعلام بگیرید.

ایزوگام‌ها را می‌توان براساس ماده سازنده به دو دسته ایزوگام پلیمری و ایزوگام دمیده تقسیم کرد. که ایزوگام پلیمری عمدتا از قیر به همراه دیگر محصولات پلیمری ساخته می‌شود. ایزوگام دمیده نیز از قیر ساخته می‌شود، اما در هنگام تولید این ایزوگام‌ها به مازوت یا نفت کوره‌ای هوا دمیده می‌شود. همین موضوع هم خاصیت عایقی این ایزوگام‌ها را نسبت به ایزوگام پلیمری پایین آورده است.

میلگرد

میلگردها از مهم‌ترین مقاطع فلزی در ساختمان‌ها هستند. ساختمان‌های اسکلت بتنی عموما در برابر نیروهای کششی مقاومت خوبی ندارند. که با استفاده از میلگرد در ساختمان می‌توان مقاومت آن را در برابر نیروهای کششی وارده مثل زلزله، بالا برد. قیمت روز میلگرد در کارخانجات مختلف متفاوت است. هم‌چنین قیمت میلگرد براساس وزن و نوع آن نیز متغیر است.

میلگردها در دو نوع میلگرد ساده و آجدار تولید می‌شوند. که میلگرد‌های ساده یا میلگردهای گرید A1 دارای سطحی صاف و بدون آج هستند. میلگردهای آجدار که داراری گرید‌‌های A2، A3 و A4 هستند همگی بر روی سطح خود آج دارند، اما نوع آج آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. میلگردهای ساده و آجدار به دو شکل شاخه‌ای و کلاف تولید می‌شوند. کع میلگرد شاخه‌ای اهمان‌طور که از اسمش پیداست به شکل یا شاخه صاف است. اما میلگردهای کلاف به شکل کلاف‌های دور هم پیچیده شده هستند.

 



:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام چرخنده

بلوک سیمانی

بلوک سیمانی از مصالح پرکاربرد در ساختمان به خصوص برای ساخت دیوارها و سقف‌ها است. بلوک‌های سیمانی عمدتا از آب، سیمان و سنگدانه ساخته شده‌اند، اما ترکیبات متفاوتی نیز در ساخت بلوک سیمانی وجود دارد که هر کدام کاربرد خاص خودش را دارد. بلوک‌ها را می‌توان براساس ویژگی‌های مختلف مثل وزن، ظاهر، اندازه، کاربرد و غیره دسته‌بندی کرد. قیمت بلوک سیمانی بر اساس نوع آن متغیر است.

در دسته‌بندی بلوک‌های سیمانی براساس وزن، بلوک‌هایی با وزن بین 500 تا 700 کیلوگرم بر متر مکعب بلوک سیمانی رده یک، با وزن بین 700 تا 1000 بلوک سیمانی رده دو، وزن 1000 تا 1700 بلوک رده سه و در نهایت بلوک سیمانی با وزن  1700 تا 2000 رده چهار نامیده می‌شوند. از نظر کاربردی نیز بلوک‌ها را می‌توان به دسته‌های بلوک دیواری توکار، بلوک نمادار، بلوک تیغه‌ای، بلوک ستونی و بلوک سقفی تقسیم‌بندی کرد.

بلوک هبلکس

بلوک هبلکس از انواع بلوک‌های سیمانی است. این بلوک‌های متخلخل از طریق فرایند هوادهی اتوکلاو و از مصالحی مثل آب، ماسه، آهک، سیلیس و پودر آلومینیوم تولید می‌شوند. وجود حباب‌های هوا در بلوک هبلکس باعث شده است که عایق خوبی در برابر گرما باشند. قیمت هبلکس براساس ضخامت آن تعیین می‌شود، که می‌توانید برای استعلام قیمت و خرید به وبسایت سیوان لند مراجعه کنید. از ویژگی‌های منحصر به فرد بلوک هبلکس می‌توان به برش خوردن راحت آن و ضایعات کمتر، مقاومت حرارتی و مقرون به صرفه بودن آن‌ها اشاره کرد. این بلوک‌ها همچنین به انجام کار سرعت می‌بخشند.

نکته قابل توجه در مورد بلوک هبلکس ای است که چون مقاومت فشاری آن‌‌ها پایین است، در دیوارهای باربر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. و معمولا تنها برای دیوارهایی که بار زیادی را تحمل نمی‌کنند از  بلوک هبلکس استفاده می‌شود. نکته‌ی دیگر این است که برای اجرای دیوار با بلوک هبلکس از ملات استفاده نمی‌شود. برای اجرای بلوک‌های هبلکس از چسب‌ بلوک هبلکس استفاده می‌شود، که در بازار نیز با همین نام فروخته می‌شوند.

ماسه در مصالح ساختمانی

ماسه‌ها از مصالح مهم ساختمانی هستند. ماسه‌ها، سنگدانه‌هایی با ابعاد بین 0.063 تا 2 میلی‌متر هستند. آن‌ها را می‌توان به طور طبیعی در سواحل دریای و رودخانه‌ها پیدا کرد. پرکاربردترین ماسه، ماسه شماره 06 است که مشخصات دقیق آن را می‌توانید در استاندارد 302 مطالعه و قیمت ماسه 06 را می‌توانید از طریق لینک مشاهده کنید. ماسه 06 از این نظر پرکاربرد است که از آن می‌توان برای تمام مصارف بتن‌ریی و تمام قطعات بتنی استفاده کرد. 

انواع ماسه‌هایی که در ساختمان سازی استفاده می‌شوند یا ماسه‌های طبیعی هستند که می‌توان آن‌ها را از طبیعت استخراج کرد، یا ماسه‌های شسته که ترکیبی از خاک و ماسه‌اند، و یا ماسه‌های شکسته که گوشه‌های تیزی دارند و از آسیاب کردن سنگ‌های معدنی به دست می‌آیند. ماسه‌ها را می‌توان از نظر ترکیب شیمیایی نیز دسته‌بندی کرد، که هرکدام وسژگی‌هایی خاص از خود نشان می‌دهند. ماسه‌ها می‌توانند دارای ترکیبات سیسیلی، الوینی، زیرکونیوم، کرومیت و شاموت باشند.

آشنایی با بتن

بتن ترکیبی از آب، سیمان و سنگدانه است. این ماده‌ی پر استفاده در صنعت ساختمانی انواع مختلف با مزایای مختلف دارد. برای مثال یکی از انواع بتن، بتن آماده می‌باشد که در همان کارخانه میکس و آماده شده و سپس با ماشین‌های میکسر به محل پروژه منتقل می‌شود. آماده بودن بتن به این معناست که دیگر لازم نیست سازندگان کاری برای آماده کردن آن از پیش انجام دهند و به محض رسیدن آن به محل پروژه می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. قیمت بتن آماده بسته به کارخانه‌ی سازنده‌ی آن متفاوت است.

در مورد بتن‌ها اصطلاحی وجود دارد به نام عیار بتن. عیار بتن نشان دهنده میزان سیمان به کار رفته در بتن است. بتن با عیار 250 تا 350 برای ساخت لارد، تیر و ستون؛ بتن با عیار 400 برای ساخت شاه تیر بتنی پیش تنیده و …؛ بتن عیار 500 برای ساخت آزادراه، جاده و … استفاده می‌شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام چرخنده

سیوان لند معتبر ترین فروشگاه اینترنتی مصالح و تجهزیات ساختمانی

 یکی از کارهایی که سیوان لند به تازگی به آن مشغول شده، حمایت از افراد و برندهایی است که به دنبال فروش محصولات خود هستند. در واقع این امکان را به فروشندگان و تولیدکنندگان مصالح و تجهیزات ساختمانی می‌دهد تا به نوعی یک فروشگاه آنلاین را در وب برای خود داشته باشند. اگر شما هم فروشنده‌ی مصالح ساختمانی هستید و نمی‌دانید که چگونه محصولات خود را به فروش برسانید، دیگر نگران آن نباشید زیرا سیوان لند این مشکل را حل کرده. شما می‌توانید با ثبت نام در این سایت به عنوان فروشنده، کسب و کار خود را  توسعه دهید و دیگر نگران فروش محصولات خود نباشید.

امروزه با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و آنلاین شدن بسیاری از کسب و کارها، سیوان لند نیز به فروش آنلاین مصالح و تجهیزات ساختمای روی آورد. در واقع بسیاری از مردم تمایل دارند تا بدون صرف وقت و انرژی بتوانند نیازهای خود را برطرف سازند. با توجه به افزایش روز افزون مزایای خرید آنلاین، بسیاری از مردم خرید آنلاین را به حضور فیزیکی ترجیح می‌دهند. سیوان لند نیز با در نظر داشتن این نیازها، اقدام به فروش مصالح و تجهیزات ساختمانی با بالاترین کیفیت کرد. این سایت از مشتریان و مصرف کنندگان خود تایید اعتبار را گرفته. شما می‌توانید با ورود به این سایت و تماشای ویدئوهای موجود از مشتریانی که از سایت خریداری کرده‌اند، کیفیت بالای محصولات سیوان لند را از زبان خود آن‌ها بشنوید.

این سایت انواع مصالح و تجهیزات ساختمانی را ارائه می‌دهد، به صورتی که دیگر نیازی به هیچ گونه مصال و تجهیزاتی نداشته باشید. به عبارت دیگر شما می‌توانید برای ساخت صفر تا صد ساختمان خود، روی سیوان لند حساب کنید. شما پس از سفارش محصول موردنظر خود، می‌توانید آن را در هر جای ایران که بخواهید تحویل بگیرید.  علاوه بر این، اگر درمورد یکی از محصولات آن اطلاعات لازم و کافی نداشته باشید، می‌توانید با مراجعه به بخش مجله سیوان لند، درمورد هر محصولی که در این سایت وجود دارد، اطلاعاتی مفید و معتبر کسب کنید. پس خرید از سیوان لند یک خرید آگاهانه است.

 سیوان لند فرآیند آماده سازی مصالح را برای شما آسان کرده و شما در این سایت امکان مقایسه‌ی کالاها  را دارید. از نمونه خدماتی که این سایت به کاربران خود ارائه می‌دهد عبارتند از:

  • خرید در کمترین زمان و صرفه جویی در وقت
  • استعلام به روز قیمت مصالح و تجهیزات ساختمانی
  • خرید استعلامی و دریافت پیش فاکتور
  • خرید گروهی با ارسال لیست محصولات
  • امکان پرداخت هزینه‌ها به صورت نقد، اقساط، چک و پرداخت در محل
  • خرید مستقیم و بدون واسطه از برندهای معتبر و تولیدی‌های دارای مجوز رسمی در صنعت ساختمان
  • اعطای تسهیلات بانکی و کارت اعتباری جهت خرید آنلاین از خود مجموعه
  • ارائه اعتبار خرید به مشتریان وفادار
  • برخورداری از پشتیبانی گام به گام از ابتدا تا انتهای تکمیل فرایند خرید
  • ارائه‌ی مشاوره‌های تخصصی در زمان خرید


:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام چرخنده

بلوک‌های سیمانی، مصالحی جهت ساخت سقف‌ها

برای شناخت بلوک‌های سیمانی و کاربرد آن‌ها در سقف‌ها باید دانست که از این مصالح در سقف‌های تیرچه بلوک استفاده می‌کنند. این بلوک‌ها می‌تواند جایگزین مناسبی برای بلوک‌های سفالی که در گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفت، باشند. بلو‌ک‌های سیمانی سنگین به همراه شن و ماسه در اجرای سقف مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مقابل، بلوک‌های سیمانی سبک، با بهره گیری از سیمان و پوکه معدنی استفاده می‌شوند. علاوه بر این از بلوک‌های سیمانی در اجرای دیوارها نیز استفاده می‌کنند. بهتر است بدانید که قیمت بلوک سیمانی بسته به نوع آن، متفاوت خواهد بود.

آجرها، همه کاره در ساختمان سازی

آجرها بلوک‌هایی ساخته شده از  خاک رس پخته شده می‌گویند که با ملات به هم متصل می‌شوند. این مصالح سال‌هاست که در صنعت ساختمان سازی از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردارند. یک آجر باکیفیت ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:  داشتن گوشه تیز و ظاهری بدون پریدگی، بافتی بدون چاله و حفره، روی آجر نباید با ناخن خط بیوفتند. ساختمان سازان از این مصالح به دلیل کمتر بودن قیمت آجر نسبت به سایر مصالح، به وفور استفاده می‌کنند.

یکی از نکات مهم در ساختمان سازی، کیفیت و مرغوبیت مصالح به کار رفته در آن است. در واقع هر ساختمان ساز یا پیمان کاری در زمان انتخاب مصالح، سعی می‌کند که از بهترین نوع آن بهره بگیرد. سیوان لند این دغدغه را حل کرده و شما می‌توانید با خیالی آسوده محصولات موردنیاز خود را خریداری کنید.

سیستم گرمایش خانه‌ها با پکیج

سیستم پکیج به سیستم‌هایی گفته می‌شود که امروزه جایگزین موتورخانه‌ها شده و گرمای موردنیاز و آب گرم مصرفی شما را تامین می‌کنند.  پکیج‌ها به دلیل حذف موتورخانه‌ها سبب شدند تا فضای اختصاص  داده شده به محیط موتورخانه، که معمولا در طبقه همکف و محیط پارکینگ می‌باشد، آزاد و قابل استفاده شود. پکیج‌ها براساس نوع سوخت مصرفی، تعداد مبدل‌ها و همچنین نحوه‌ی عملکرد سیستم احتراق آن‌ها، به انواع گوناگونی دسته بندی می‌شوند.  انواع پکیج‌ها براساس نوع سوخت مصرفی عبارتند از: پکیج گازسوز، گازوئیلی، دوگانه سوز و برقی. اینکه کدام یک از این پکیج‌ها بهترند را باید ا وجه و موقعیت ساختمان خود مشخص کنید. به عنوان مثال اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که هنوز لوله کشی گاز در آن وجود ندارد، پس نمی‌توانید مدل گازسوز آن را خریداری کنید.  علاوه بر این پکیج‌ها دو دو نوع تک مبدل و دو مبدله نیز وجود دارند. از آنجا که قیمت پکیج تک مبدله کمتر است، پس بهتر است که حتما فیلتر رسوب گیر در ورودی آب سرد این وسیله قرار دهید تا مبدل دستگاه دیرتر رسوب بگیرد.

سیوان لند یکی از بزرگترین پلتفرم‌های ارائه دهنده‌ی انواع مصالح و تجهیزات ساختمانی می‌باشد که خرید از آن بسیار آسان است و شما در کمترین زمان می‌توانید محصول مورد نظر خود را سفارش داده و در محل موردنظر، تحویل بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام چرخنده

به نقل از:

https://www.ilna.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7-206/1295932-%D9%85%D8%B5%D8%A7%D9%84%D8%AD%DB%8C-%D9%BE%D8%B1%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D8%A8%D8%A7-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%86%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%DB%8C%D9%88%D8%A7%D9%86-%D9%84%D9%86%D8%AF

مصالحی پرکاربرد با قیمتی باورنکردنی! با سیوان لند

شاید برایتان غیر قابل باور باشد که از ارزان قیمتی برخی مصالح ساختمانی بشنوید اما باید بگوییم که این می‌تواند واقعی باشد. برخی از این مصالح با این که طرفداران زیادی دارند و از ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای نیز برخوردارند، قیمت مناسب و کمی دارند که یکی از دلایل محبوبیت آن‌ها شاید همین باشد. با ما باشید تا به بررسی این مصالح بپردازیم.

شن و ماسه

این مصالح در دو نوع طبیعی و مصنوعی موجود هستند که نوع طبیعی آن همانطور که از نامش مشخص است به صورت طبیعی یافت می‌شوند اما نوع مصنوعی شن و ماسه را در کارخانه‌ها تولید می‌کنند. جهت استعلام قیمت شن و ماسه می‌توانید به سیوان لند بزرگ ترین بازار آنلاین صنعت ساختمان مراجعه و پس از خرید آنلاین محصول خود، آن را در محل پروژه تحویل بگیرید.

 

شن و ماسه طبیعی

این نوع شن و ماسه را از طبیعت استخراج می‌کنند که نسبت میزان شن و ماسه در مکان‌های مختلف متفاوت است. همچنین این مصالح در رنگ‌های مختلفی از جمله: سفید، سبز و سیاه یافت می‌شوند. می‌توان این سنگدانه ها را به‌وسیله عوامل طبیعی مثل باد،آب و دما بدست آورد به این شکل که در نتیجه خرد شدن سنگ هایی که در طبیعت موجود می‌باشند بدست می آیند و با ذخیره شدن در بستر سواحل  رودخانه ها و بیابان ها میتوان از آن ها استفاده کرد.

شن و ماسه مصنوعی

شن و ماسه مصنوعی را برخلاف نوع طبیعی آن که در طبیعت یافت می‌شود، در صنعت تولید می‌کنند. و به طور معمول بعد از خرد کردن سنگ های گرانیت یا بازالت بدست می آید که بعد از گذراندن مراحل خرد کردن که شامل سه مرحله میشود تولید میشوند. از این شن و ماسه ها میتوان به عنوان یک جایگزین مناسب برای شن و ماسه های رودخانه‌ای استفاده کرد.این شن و ماسه ها را در کارخانه های تولید شن و ماسه و به‌ وسیله دستگاه های مختلفی که مسئول شکستن سنگ های بزرگ اند و به سنگ شکن معروف هستند تولید می شوند.

دسته بندی شن و ماسه براساس چگالی

  • سنگین دانه
  • سبک دانه
  • وزن معمولی

ایزوگام‌ها، عایق‌هایی پرکاربرد

ایزوگام ها عایق‌های رطوبتی هستند که از قیر و الیاف مصنوعی تشکیل شده اند. این پوشش‌های مقاوم را با استفاده از گرما و حرارت روی بستر بام‌ها و دیگر مکان‌های موردنظر اجرا و نصب می‌کنند. ایزوگام‌ها جهت عایق‌سازی سطوح مختلف از جمله دیوارها، بام و کف ساختمان‌ها و همچنین عایق کردن پی‌ها کاربرد دارد. ایزوگام‌ها دارای ویژگی‌های خوبی از جمله: نصب آسان، قیمت مناسب و عمر بالا هستند. این محصولات به صورت رول‌های به هم پیچیده در بازار عرضه می‌شوند.

           

قیمت روز ایزوگام

هر کاربری قبل از خرید محصول مورد نظر خود ابتدا کمی درمورد آن تحقیق کرده و از شاخصه‌های محصولی که قرار است خریداری کند، آگاهی پیدا می‌کند. یکی از این شاخصه‌ها، قیمت آن محصول است که قیمت مصالح ساختمانی با توجه به پیشرفت روز افزون این صنعت، روز به روز درحال تغییر است و کاربرد به دنبال قیمت به روز آن محصول است. سیوان لند با قرار دادن قیمت به روز محصولات خود از جمله ایزوگام، تلاش کرده تا نیازمشتریان را برطرف سازد. شما می‌توانید قیمت ایزوگام را در این سایت، آنلاین مشاهده کنید. عوامل مختلفی در قیمت به روز ایزگام تاثیر دارند که در ادامه به برسی آن‌ها می‌پردازیم.

تعداد لایه‌ها

یکی از عوامل موثر در تغییر قیمت ایزوگام‌ها، تعداد لایه‌هایی است که ایزوگام‌ها در آن نوع تولید شده‌اند. لازم به ذکر است که قیمت ایزوگام‌های دولایه به مراتب بیشتر از ایزوگام‌های تک لایه می‌باشد. دلیل این افزونی قیمت هم، بیشتر بودن مواد اولیه‌ی مصرفی در ساخت این ایزوگام‌ها می‌باشد و از طرف دیگر، وزن بیشتری هم دارند. قیمت انواع ایزوگام‌ها و همچنین قیمت رول 10 متری ایزوگام را می‌توانید در سیوان لند مشاهده کنید.

نوع روکش ایزوگام‌ها

روکش‌های آلومینیومی و طرح‌دار به دلیل استفاده از مواد اولیه‌ی گران‌تر نسبت به ایزوگام‌های ساده، قیمت بیشتری دارند به همین جهت توصیه می‌شود در مکان‌هایی که لزومی به استفاده از روکش‌های آلومینیومی و طرح‌دارنیست مانند: پی ساختمان‌ها یا کف سرویس‌های بهداشتی، از روکش‌های ساده استفاده کنید. ایزوگام طرح دار، در بیشتر موارد جهت زیبا سازی محل اجرا استفاده می‌شود.

متراژ محل نصب

طبیعی است که هرچه وسعت محل اجرای ایزوگام بیشتر باشد، هزینه‌ی کل افزایش می‌یابد اما در متراژهای بزرگ معمولا تخفیف‌های خوبی اعمال می‌شود که به صرفه تر است. به عنوان مثال هزینه‌ی متراژهای کمی مانند 10 متری، تفاوت چندانی با یک متراژ 20 متری ندارند و معمولا متراژهای کوچک هزینه‌ی ثابتی دارند.

5236

افزودنی های بتن، موادی برای بهبود کیفیت ساخت و ساز

افزودنی‌‌های بتن برای بهبود رفتار بتن در شرایط مختلف استفاده می‌شود. مواد افزودنی باعث کاهش هزینه‌های ساخت، اصلاح خصوصیات بتن سخت شده، اطمینان از کیفیت بتن در هنگام اختلاط، حمل و نقل، ریختن و عمل آوری می‌شوند. این افزودنی‌ها به صورت آماده به فروش می‌رسند و به بتن در کارخانه یا محل کارگاه ساختمانی اضافه می‌شوند. از افزودنی های بتنی در مواردی چون نسبت کم آب، افزایش زمان گیرش بتن برای انتقال بتن در مسافت های طولانی استفاده‌ می‌شود. ژل میکروسیلیس یکی ازمواد افزودنی های پرطرفدار درساختمان سازی است.

انواع افزودنی‌های بتن موجود در سیوان لند

شما می‌توانید انواع مختلف افزودنی‌های بتنی را در سیوان لند مشاهده کنید و پس از مقایسه‌ی آن با دیگر بازارهای آنلاین، خریدی با کیفیت را تجربه کنید.

99663                     

افزودنی‌های بتن زودگیرکننده یا تندگیر کننده

یکی دیگر از انواع افزودنی های بتن، افزودنی بتن زودگیر کننده به منظور افزایش سرعت گیرش اولیه بتن مورد استفاده قرار می گیرد. این گروه از افزودنی بتن، سرعت سخت شدگی بتن را سریع تر می‌کند و همینطور به عنوان ضد یخ بتن نیز شناخته می‌شود.

افزودنی های حباب هواساز بتن

کاربرد اصلی این افزودنی حباب هواساز، در بتن  افزایش دوام و بهبود کیفیت در برابر سیکل های ذوب و یخبندان است. این افزودنی که حاصل ابتکار در زمینه تکنولوژی بتن است، با ایجاد میلیون ها حباب در بتن باعث بهبود بخشیدن خواص بتن می شود.

افزودنی های بتن روان کننده آب

این نوع از افزودنی های بتن، به منظور کاهش میزان آب در طرح اختلاط مورد استفاده قرار می‌گیرند. این افزودنی ها که معروف به روان کننده‌ها هم هستند، به سه دسته روان کننده‌ها، فوق روان کننده‌ها و ابر روان کننده‌ها تقسیم می شوند که هر یک به ترتیب، میزان آب اختلاط را تا 10%، 15% و 25% کاهش می دهند. کارایی بتن با افزایش آب به آن تغییر می کند و از آنجایی که با افزایش بیش از اندازه آب در طرح اختلاط بتن، خاصیت هایی چون: مقاومت و دوام بتن کاهش پیدا می‌کند، لازم است از افزودنی‌های بتن کاهنده آب استفاده شود برای حفظ کیفیت و کارایی بتن، همچنین نه تنها این افزودنی باعث افزایش چسبندگی میان بتن و فولاد می‌شود، بلکه مانع از ترک خوردگی، جداشدگی و پدیده خونریزی در بتن می‌شوند.

بهترین افزودنی های بتن را از کجا می‌توان تهیه کرد؟

ما با توجه به تمام مواردی که موجب می‌شود تا بهترین افزودنی به دست خریداران برسد، اقدام به جذب فروشگاه های معتبر در زمینه فروش افزودنی های باکیفیت کرده ایم، شما می‌توانید با خیال آسوده با بهترین قیمت، افزودنی بتن مورد نیاز خود را از سیوان لند تهیه نمایید. جهت استعلام قیمت افزودنی های بتن به سیوان لند بزرگ ترین بازار آنلاین صنعت ساختمان مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام چرخنده
سیوان لند بازار آنلاین صنعت ساختمان

سیوان لند یک پلتفرم برای خرید و فروش آنلاین درصنعت ساختمان می‌باشد، که کاربران در آن می‌توانند به راحتی مصالح و محصولات مورد نیاز پروژه‌های ساختمانی خود را مقایسه و خریداری کنند. سیوان لند تلاش کرده که با جمع آوری فروشندگان معتبر در صنعت ساختمان، محصولات با کیفیتی را با قیمتی مناسب در اختیارشما عزیزان بگذارد تا با صرف کمترین وقت بتوانید محصول مورد نظر خود را، به صورت آنلاین خریداری یا به فروش برسانید.

کاربرانی که قصد خرید محصولی را دارند می‌توانند با استفاده از آموزش ثبت خرید که در سایت قرار گرفته، خرید خود را ثبت کنند. پشتیبانی سیوان لند آماده است تا در صورت به وجود آمدن هر گونه مشکل درهنگام خرید یا پس از خرید به شما راهنمایی‌های لازم را انجام دهد.

محصولات سایت سیوان لند در طیف گسترده‌ای هستند از محصولات و مصالح مورد نیاز برای اجرای فونداسیون شروع می‌شود تا مراحل نازک کاری و دکوراسیون داخلی خانه، سیوان لند در تلاش است که دایره محصولات ساختمانی را روزبه‌روز بیشترومتنوع ترکند، تا نیازمشتریان را برطرف کنند. شماهم درصورت داشتن شرایط لازم می‌توانید برای فروش در سیوان لند اقدام کنید.

سیوان لند بازار آنلاین صنعت ساختمان

اگر شما هم در حوزه صنعت ساختمان فعال باشید، قطعا از رکود اقتصادی درصنعت ساختمان درامان نبودید و صدماتی کم یا زیاد را متحمل شده‌اید. سیوان لند با به وجود آوردن پلتفرمی در سطح کشور سعی دارد تا صدمات این رکود را برای از بین ببرد.

کسانی در در زمینه‌ی فروش مصالح ساختمانی فعالیت می‌کنند، ممکن است که در یک برهه‌ی زمانی دچار رکود اقتصادی شوند، که این امر ممکن است در هر زمینه‌ای رخ دهد. اولین دلیل این بحران می‌تواند نداشتن مشتریان هدفمند  و محدود بودن بازار آن‌ها باشد. اما نگران این بحران نباشید، سیوان لند با پیش بینی این بحران را‌ه‌حلی را آماده کرده‌است.

سیوان لند دراولین قدم شما را با روش درست فروش در بازار آنلاین آشنا می‌کند تا بتوانید یک مسیر موفق در حوزه‌ی فروش خود داشته باشید. قدم دوم در سیوان لند پیشی گرفتن ازرقبا است که نتیجه‌ی آن فروش بیشتر محصولات‌تان خواهد بود.

این دو قدم با یک روند بسیار سریع برای زودتر به نتیجه رسیدن شما، پیش می‌رود. همکاری سیوان‌لند در زمینه‌ی فروش با شما فروشندگان عزیز، جهت افزایش فروش محصولات شما درزمان مواجه با این بحران است. این پلتفرم می‌تواند به شما در بزرگ‌تر کردن بازار هدف‌تان از نظر جفرافیایی کمک زیادی کند.

 با پیشرفت روز افزون تکنولوژی‌، موفقیت از آن کسانی است که  خود را با تغییرات تطابق می‌دهند ودر بازارآنلاین فعالیت می‌کنند. رضایت فروشندگانی که از این فرصت محدود استفاده کرده‌اند، به صورت ویدئو در همان قسمت ثبت نام قرارگرفته تا اعتماد شما به سیوان لند و پیشنهادهای کارآمد آن جلب شود.

یکی از دلایل انتخاب سیوان لند برای حل بحران شما این است که این سامانه توسط افرادی طراحی شده که درحیطه‌ی کاری صنعت ساختمان فعالیت داشتند و تمام دغدغه‌های ذهنی شما را درنظر گرفته‌اند. شما می‌توانید با سیوان لند راهکارهایی را که سبب رونق اقتصادی محصولتان می‌شود را یاد گرفته و محصولات خود را برای فروش در این سایت قرار دهید و آنگاه متوجه خواهید شد که سیوان لند چه تاثیری پایا و مثبتی در افزایش فروش شما خواهد گذاشت.

بلوک‌ها، محصولاتی پرکاربرد در سیوان لند

یکی از مهم‌ترین شاخصه‌ها در صنعت ساختمان سازی، آشنایی با مصالح مورد استفاده در طول آن پروژه است. یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی در اجرای سازه‌ها، بلوک‌ها هستند. بلوک‌ها نقش اصلی را در استحکام هر سازه را ایفا می‌کنند پس باید به کیفیت آن توجه ویژه شود.

مواد اولیه‌ی ساخت این مصالح، اغلب سیمان، ماسه، آب و دیگر سنگ‌دانه‌ها هستند. از بلوک‌ها جهت پر کردن فضای خالی بین تیرچه‌ها استفاده می‌شود. این محصولات انواع مختلفی دارند که بنا به ویژگی‌های منحصر به فرد هرکدام، کاربرد متفاوتی خواهند داشت.

بلوک‌های مصرفی در صنعت ساختمان را می‌توان به دو دسته‌ی کلی: سیمانی و سفالی تقسیم کرد. بلوک‌های سیمانی خود در سه نوع: سبک، نیمه سبک و سنگین تولید می‌شوند. ازدیگرانواع بلوک‌ها می‌توان به: بلوک هبلکس (با نام دیگربلوک (AAC، بلوک لیکا، بلوک لیپر، بلوک پرلکس، بلوک یونولیت وغیره نام برد.

قیمت بلوک هبلکس

بلوک‌ها دراجرای سقف‌ها، دیوارها و ستون، همچنین در برخی موارد در کف‌سازی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند، هر بلوک مشخصات مخصوص به خود را دارد و در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند.این تفاوت‌ها سبب شده تا قیمت آن‌ها نیز منحصر به فرد باشد.

سیوان لند بزرگ‌ترین مرجع خرید و فروش آنلاین مصالح ساختمانی است که تمام محصولات و انواع بلوک را در خود جای داده و نیاز مشتریان را به طور کامل برطرف می‌کند. شما می‌توانید برای استعلام قیمت بلوک هبلکس وانواع بلوک به این سایت مراجعه کرده و پس از دسترسی به محصول مورد نظر خود، ویژگی‌های آن را درهمان لحظه مشاهده کرده و پس از مقایسه با دیگر محصولات، سفارش خود را ثبت کنید.

با سیوان لند، آجر به آجر خانه‌ت را بساز

آجریکی از مصالح قدیمی است که کاربرد آن در طول چند ده سال گذشته تغییر کرده است، در گذشته از آجر بیشتر برای ساخت دیوارهای ساختمان ساخته میشد اما امروز کاربرد بیشتر آجر درنما، دکوراسیون داخلی، قالب بندی فونداسیون و غیره استفاده می‌شود.

آجرها در انواع مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام از آن‌ها برای کاربردهای متفاوتی، استفاده می شوند.در ادامه به تعدادی از انواع پرکاربرد آجر می‌پردازیم:

قیمت آجر

آجر‌های لعابی

آجر لعابی مقاومت بالایی در برابر رطوبت، فرسایش، هوازدگی، مواد شیمیایی و غیره دارد، این آجربه دلیل مقاومت بالایی که دارد ازآن برای روکش کاری آجر دربرابرعوامل مختلف محافظت می‌کند.

آجرماشینی

آجر‌های ماشینی که سوراخ دار هستند، استفاده از سوراخ دراین آجر‌ها برای پرشدن آن‌ها با ملات است تا استحکام ومقاومت سازه بالا برود. تعداد سوراخ‌های آن‌ها حدودا درنوع‌های مختلف بین ۸ تا ۱۰ است.

آجرماسه آهکی

آجرماسه آهکی اغلب در پی سازی ساختمان کاربرد دارد. ازآنجایی که مقاومت فشاری این آجر بالا است آن را بیشتر در ساخت دیوار‌های حمال و حائل استفاده می‌شود.

آجرنما

همانطورکه ازاسم آن پیدا است، این نوع از آجربرای نما استفاده می‌شود. از ویژگی‌های آجرنما مقاومت بالا در برابرگرما، رطوبت و نفوذ آب اشاره کرد.

آجر نسوز

این آجر به دلیل مزایای زیادی که دارد درساختمان‌های امروز زیاد مورد استفاده قرارمی‌گیرد. این آجریک عایق حرارتی است که علاوه برجلوگیری ازاتلاف انرژی، در برابر گرما و حرارت نیز مقاومت بالایی دارد. برای استعلام آنلاین قیمت آجر می‌توانید به سایت سیوان لند مراجعه کنید.

منبع: www.sivanland.com



:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام چرخنده

بلوک سبک چیست؟

بلوک‌های سبک  از سیمان، سیلیس، گچ و پودر آلومینیوم و در شرایط اتوکلاو ساخته می‌شوند. این بلوک‌های متخلخل توانسته‌اند به خاطر ویژگی‌های متمایزشان به سرعت جای بلوک‌های قدیمی را بگیرند. از جمله ویژگی‌های بلوک سبک می‌توان به قیمت بسیار مناسب آن‌ها و هم‌چنین خاصیت عایق بودن در برابر گرما و صدا اشاره کرد. بلوک‌های سبک در انواع مختلفی تولید می‌شوند. 

انواع بلوک سبک عبارتند از: بلوک سیمانی سبک لیپر که از گرانول پرلیت صنعتی و پوکه اسکوریا ساخته می‌شود و عموما در دیوارهای محیطی، تیغه‌های داخلی از آن‌ها استفاده می‌شود. بلوک سبک فوم‌دار از بتن کف ساخته می‌شود و معمولا از آن‌ها در ساخت دیوارهای پارتیشن و پرکننده‌های دیوار و سقف استفاده می‌شود. بلوک سبک هبلکس نیز از سیلیس، سیمان، پودر آلومینیوم و آهک ساخته می‌شود و بیشتر در لوله‌کشی‌ها و سیم‌گذاری‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود.

آشنایی با سیمان

سیمان پرمصرف‌ترین ماده در صنعت ساخت و ساز است که به عنوان یک ماده‌ی چسبنده عمل می‌کند. پودر سیمان هنگام ترکیب با آب به شکل خمیر در می‌آید و از این خمیر برای چسباندن مصالح ساختمانی مثل آجر و بلوک استفاده می‌شود. پرکاربردترین نوع سیمان، سیمان پرتلند است که خود انواع مختلفی دارد. مثل سیمان پرتلند معمولی، اصلاح شده، زودگیر، دیرگیر و ضد سولفات.

نوع دیگر دسته‌بندی سیمان دسته‌بندی براساس تیپ است. که سیمان تیپ 1، سیمان تیپ 2، سیمان تیپ 3، سیمان تیپ 4 و سیمان تیپ 5 داریم. علاوه بر آن چند نوع دیگر سیمان وجود دارد که در مقاصد تزئینی کاربرد دارند. مثل سیمان سفید یا سیمان رنگی که با کمی تغییر در ترکیبات سیمان می‌توان آن‌ها را تولید کرد. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت سیمان امروز روی لینک کلیک کنید.

میلگرد در صنعت ساخت و ساز

میلگرد از جمله مصالح فولادی مهم و پر استفاده در ساخت و ساز است که قیمت میلگرد بر هزینه نهایی ساختمان تاثیر دارد. میلگردها در دو نوع کلی ساده و آجدار تولید می‌شوند. که میلگردهای ساده سطح صافی دارند و به آن‌ها میلگرد گرید A1 گفته می‌شود. میلگردهای گرید A2 تا A4 میلگردهای آجدار هستند و نوع آج آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. 

میلگردها هم‌چنین در دو نوع شاخه‌ای و کلاف تولید می‌شوند. هم میلگرد شاخه‌ای و هم میلگرد کلاف را می‌توان به دو نوع ساده و آجدار تولید کرد. میلگردها در سایزهای مختلفی تولید می‌شوند که پر استفاده‌ترین میلگردها در ایران میلگردهای سایز 14 و 16 هستند. میلگردها بر اساس گرید، سایز و سایر مشخصاتشان کاربردهای مختلفی دارند.

 



:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام چرخنده

مصالح استحکام بخش ساختمان

سیمان یکی از مصالح ساخته‌ی دست بشر است که امروزه کاربرد فراوانی در صنعت ساختمان سازی دارد. از این مصالح به منظور اتصال اجزای مختلف یک سازه همچون: سنگ، آجر، کاشی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد. جدا از تمامی این کاربرد ها، سیمان یکی از مواد اصلی سازنده‌ی بتن است که در ساخت سازه‌های مختلف مانند پل‌ها، ساختمان‌ها و ... به کار برده می‌شوند.  سیمان بسته به نوع مواد سازنده‌ی آن، انواع مختلفی دارد که سیمان سفید یکی از این انواع است. این نوع سیمان همچون سیمان پرتلند بوده اما رنگ آن سفید است. به دلیل بالاتر بودن قیمت سیمان سفید نسبت به سیمان پرتلند معمولی، استفاده از آن در ساخت سازه‌های معمولی به صرفه نخواهد بود.

تصفیه آب به منظور حفظ سلامتی بدن

حدود دو سوم بدن ما از آب تشکیل شده و می‌دانید که خوردن آب آلوده می‌تواند سلامت بدن ما را به خطر بیندازد. به همین دلیل امروزه با تصفیه آب از آسیب رسیدن به بدن جلوگیری می‌کنند. به طور کلی فرآیند تصفیه آب به هرگونه اقداماتی جهت حذف آلاینده ها  و آلودگی‌های آب گفته می‌شود که  توسط دستگاه‌های تصفیه آب انجام می‌شود. این دستگاه‌ها دارای فیلترهای مختلفی هستند که هرکدام از آن‌ها قسمتی از آلودگی‌ها را از آب حذف می‌کنند. قیمت دستگاه تصفیه آب به عواملی نظیر: نوع براکت، اندازه، نیازهای پیش تصفیه، میزان تولید آب و نصب آن بستگی دارد.

یکی از نکاتی که در زمان خرید محصول مورد نظر خود باید در نظر داشته باشید کیفیت آن است. در واقع مصالح ساختمانی باید با بهترین متریال و دستگاه‌ها تولید شدئه باشند تا بازدهی مناسبی داشته باشند. در واقع سیوان لند کیفیت محصولات خود را تضمین می‌کند. میلگردها و سیمان‌های موجود در این سایت با بالاترین کیفیت در دسترس شما قرار دارند و شما می‌توانید در کمترین زمان محصول خود را سفارش دهید. علاوه بر مصالح ساختمانی، دستگاه تصفیه آب نیز از جمله محصولات این سایت هستند که شما می‌توانید جهت مشاهده‌ی آن‌ها به سیوان لند مراجعه کنید.

از میلگردها چه می‌دانید؟

از میلگر برای ایجاد مقاومت در بتن استفاده می‌شود؛ در واقع میلگرد به کاهش ضعف مقاومتی بتن در برابر نیروهای کششی و خمشی  کمک می‌کند. مقطع این نوع آهن‌الات در انواع ساده و آجدار در گریدهای متفاوت تولید می‌شوند، که نوع آجدار آن به دلیل داشتن شیار در سطح آن، میزان اصطکاک و در نتیجه مقاومتش در بتن بیشتر می‌شود.  میلگرد یکی از مهم ترین ابزار مورد استفاده در صنایع گوناگون مخصوصا صنعت ساختمان سازی است و به همین دلیل است که اطلاع از قیمت میلگرد، برای پیماننکاران و مدیران صنایع گوناگون بسیار اهمیت دارد. این محصولات در اندازه‌های گوناگونی تولید شده و انواع متفاوتی دارند. این تنوع سبب کاربردهای گوناگون آن شده. مهم ترین نیاز هر پروژه، تشخیص نوع میلگرد و اندازه مناسب آن برای پروژه است. پس از آن نیز براورد قیمت و بودجه‌ی موردنیاز برای خرید میلگرد می‌باشد.

سیوان لند انواع این محصولات را در انواع مختلف با بالاترین کیفیت ارائه می‌کند که شما می‌توانید با مراجعه به آن، علاوه بر مشاهده‌ی انواع دستگاه تصفیه آب، میلگرد و سیمان از قیمت آن‌ها نیز اطلاع یافته و محصول موردنظر خود را سفارش دهید.



:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام چرخنده

از بتن چه می‌دانید؟

بتن‌ها از جمله متریال پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز هستند که هرجا  استحکام سازه اهمیت داشته باشد، نام بتن می‌درخشد. این متریال از آب، سنگدانه و سیمان پرتلند تشکیل شده که در صورت اختلاط آن‌ها با هم یک ماده‌ی منسجم به نام بتن تولید خواهد شد.  عواملی همچون: قیمت مواد اولیه، هزینه‌ی کنترل کیفیت و آزمایشگاه، هزینه‌ی تولید و مخلوط کردن مواد اولیه، هزینه‌ی حمل و نقل و ... در قیمت بتن تاثیر دارند.

بلوک ها چه مصالحی هستند؟

به جرئت می‌توان گفت که بلوک‌ها مصالحی مقرون به صرفه برای ساختمان سازی می‌باشند. این مصالح از مواد گوناگونی همچون: بتن، سفال، یونولیت و ... تولید می‌شوند که هرکدام بسته به نوع مواد به کار رفته در آن، در بخش خاصی از ساختمان استفاده می‌شوند.  این مواد سبب می‌شوند که وزن نهایی بلوک‌ها با هم تفاوت داشته باشد. به هرحال انواع گوناگون بلوک عبارتند از: بلوک سیمانی، پلی استایرن، سقفی، هبلکس و ... .  مواد تشکیل دهنده در این مصالح یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت بلوک است.  البته باید در زمان خرید بلوک به نوع استفاده‌ای که قرار است از آن بکنید، دقت کنید.

به هر حال در زمان خرید هر نوع مصالحی باید به کیفیت و نوع استفاده‌ی خود از آن محصول توجه کنید.  کیفیت اکثر مصالح ساختمانی به نوع متریال به کار رفته در آن  بستگی دارد و در زمان خرید آن‌ها باید به برندی که این مصالح را تولید کرده دقت کنید. علاوه بر این اگر قصد خرید آنلاین انواع بلوک از جمله بلوک هبلکس و بتن را دارید، باید به معتبر بودن سایتی که از آن خرید می‌کنید اطمینان داشته باشید. سیوان لند خیال شما را از این بابت آسوده می‌کند. به این جهت که شما می‌توانید رضایت مشتریان را در این سایت چک کرده و خریدی مطمئن داشته باشید.

سیوان لند بستری مناسب برای خرید مصالح گوناگون از جمله بلوک هبلکس، بتن و سایر بلوک‌ها می‌باشد و شما می‌توانید در کمترین زمان، محصول موردنظر خود را سفارش و آن را در محل پروژه تحویل بگیرید.

بلوک‌هایی متخلخل با ویژگی‌های منحصر به فرد

بلوک‌های هبلکس با نام  اختصاری بلوک اتوکلاو شده AAC ، نوع جدید و مدرنی از بلوک‌ها هستند که به دلیل ساختار متخلخلی که دارند، وزن کمی داشته و جایگزین مناسب برای سایر مصالح ساخحتمانی هستند.  اگرچه قیمت بلوک هبلکس نسبت به دیگر مصالح مشابه آن بالا است اما خب دیگر ویژگی‌های این بلوک‌ها، هزینه‌ها را کاهش داده و این بالا بودن قیمت را جبران می‌کنند.  بلوک‌های اتوکلاوه شده AAC عایق حرارتی و صوتی هستند که در دیوار ساختمان‌ها به کار می‌روند.



:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام چرخنده

در بین تمامی مصالح ساختمانی که در طول ساخت و ساز از آن‌ها استفاده می‌شود، شن و ماسه ارزان قیمت ترین نوع آن‌ها است.  این مصالح به لحاظ شکل ظاهری، دانه بندی و ترکیبات شیمیایی به انواع مختلفی دسته بندی می‌شوند که هرکدام کاربرد خاص خود را دارد. شن و ماسه نه تنها در صنعت ساختمان سازی بلکه در صنایع گوناگون دیگر نیز کاربرد دارند، از جمله: تولید شیشه، به عنوان ماده‌ی قالب ریخته گری، زیباسازی محوطه و ... .  در برخی موارد شن و ماسه به صورت مخلوط به فروش می‌رسند و این به نوع استفاده از آن‌ها بستگی دارد. شما می‌توانید شن و ماسه‌ی موردنیاز خود را به صورت آنلاین خریداری کنید. با مراجعه به سیوان لند از اخرین قیمت شن و ماسه اطلاع یابید.

از سوی دیگر بلوک‌ها جزء اصلی ترین مصالح به کار رفته در ساختمان سازی به شمار می‌روند که در هرجای ساختمان که فکرش را بکنید می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. این مصالح قطعات پیش ساخته‌ای از سیمان و دیگر مواد اولیه دهستند که بسته به نوع آن‌ها این متریال تغییر خواهد کرد.  به کارگیری بلوک‌ها به منظور کاهش استفاده از مواد خام در محل پروژه  می‌باشد و سرعت ساخت و ساز را افزایش می‌دهد. تنوع در بلوک‌ها بسیار زیاد است و همین ویژگی سبب کاربرد فراوان آن در ساختمان سازی شده. البته بلوک‌ها با پیشرفت در صنعت ساختمان سازی، خود را ارتقاء داده و برخی از آن‌ها به شکل مدرنی پا به این عرصه گذاشته اند. بلوک‌های هبلکس نمونه‌ای از این بلوک‌های مدرن است که به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد در موارد مختلف از آن استفاده می‌کنند.  کیفیت بلوک‌های موجود در بازار با هم متفاوت است و همین باعث تفاوت در قیمت بلوک ها شده. باید توجه داشته باشید که کیفیت در این محصولات، در سازه‌ی نهایی تااثیر گذار است و باید در زمان خرید، کیفیت را مدنظر داشته باشید. سیوان لند با تولید بلوک‌های با کیفیت خیال شما را از این بابت آسوده کرده. شما می‌توانید جهت خرید و استعلام قیمت بلوک به سیوان لند مراجعه کنید.

در گذشته که هنوز ایزوگام پا به عرصه‌ی عایق سازی نگذاشته بود، از قیر به جای آن استفاده می‌کردند که علاوه بر دردسرهایی که به دنبال داشت، خطراتی نیز به همرا داشت. اما با روی کار آمدن این پوشش‌های عایق، کار مردم آسان شد.  این محصولات از الیاف مصنوعی و قیر تولید شده‌اند که براساس معیارهای متفاوتی، به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند.  این معیارها عبارتند از: ماده‌ی تشکیل دهنده‌ی ایزوگام، تعداد لایه‌ها و جنس روکش ایزوگام‌ها.  البته ایزوگام‌ها چون نقش عایق را ایفا می‌کنند باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند. پس در زمان خرید ایزوگام بباید به نکاتی که در ادامه می‌گوییم دقت کنید. ایزوگام‌های نامرغوب دارای بوی نامطبوعی هستند، زیرا در ساختار آن به جای استفاده از قیر یا پلیمر مرغوب، از پودرهای معدنی استفاده می‌کنند.  یک ایزوگام مرغوب در صورت کشیده شدن از دو طرف نباید پاره شود یا در صورت تا خورد نباید دچار شکستگی شود.  اما ما به شما پلتفرمی را معرفی می‌کنیم که می‌توانید با خیالی آسوده ایزوگام مورد نظر خود را خریداری کنید. شما می‌توانید جهت استعلام قیمت ایزوگام به سیوان لند مراجعه و پس از ثبت سفارش، محصول را در محل موردنظر خود تحویل بگیرید.

می‌دانید که در حوزه‌ی ساخت و ساز برای بهره‌وری بیشتر باید از مصالح و متریال با کیفیت استفاده کنسد. مهم نیست که این مصالح در کجای ساختمان شما به کار می‌روند اما به هر حال باید با کیفیت باشند. البته درمورد عایق سازی با ایزوگام باید گفت که استفاده از نوع با کیفیت آن سبب جلوگیری از هزینه‌های اضافی در آینده می‌شود. بلوک‌ها نیز چون در استحکام سازه تاثیر گذارند باید کیفیت مناسبی داشته باشند. به هرحال سیوان لند بهترین گزینه برای خرید مصالح با کیفیت است که می‌توانید به آن اعتماد کنید.

سیوان لند همچون دیگر بازارهای آنلاین خرید و فروش مصالح و تجهیزات ساختمانی، ارائه دهنده‌ی انواع این محصولات در هر ساعاتی از شبانه روز  است. شما می‌توانید با مراجعه به این پلتفرم از آخرین قیمت محصول موردنظر خود اطلاع یافته و پس از انتخاب و سفارش، محصول را در محل موردنظر تحویل بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام چرخنده

خرید بلوک هبلکس

یک نوع بتن سبک، متخلخل، مقاوم، عایق و با قابلیت باربری بسیار بالا است که مواد تشکیل آن شامل سیلیس، سیمان، آهک، پودر آلومینیوم و دیگر افزودنی‌ها ساخته می‌شود. نام‌های دیگر  بلوک هبلکس می‌توان به بلوک ACC اشاره کرد.

از جمله مزایای بلوک هبلکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بلوک هبلکس سه تا چهار برابر سبک‌تر از آجر‌های سنتی بوده که باعث حمل و نقل آسان و ارزان‌تر می‌شوند.
  • کاهش بار کلی ساختمان، به خصوص در ساختمان بلند و برج‌ها.
  • ساخت سریع‌تر، بلوک هبلکس باعث کاهش 20 درصدی زمان ساخت می شود، زیرا آن ها به راحتی نصب و به سرعت سخت می‌شوند.
  • سازگار با محیط زیست
  • عایق صوتی، بلوک هبلکس به دلیل ساختار متخلخلی که دارد باعث جلوگیری اختلالات صوتی می‌شود.

برای خرید بلوک هبلکس می‌توانید به سایت سیوان لند مراجعه کنید

شن و ماسه

شن و ماسه  یکی از مصالح ساختمانی است که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در ساختمان سازی کابرد‌های زیادی دارد.

انواع شن در صنعت ساختمان

  • شن طبیعی: این نوع شن از بسته رودخانه، آبرفت‌ها و مخروط افکن‌ها استخراج می‌شود و پس از شسته شدن، به صورت متنوعی به مصرف می‌رسد.
  • شن شکسته: این شن‌ها از تکه‌های خرد شده سنگ‌های بزرگ درست می‌شوند،  این شن‌ به صورت زاویه دار و در دسترس است.
  • شن شکسته: این نوع شن با استفاده از دستگاه مخصوص الک، خاک‌های مابین شن برداشته می‌شود.

انواع ماسه در صنعت ساختمان

  • ماسه طبیعی: این ماسه به صورت طبیعی از دریا و رودخانه‌ها استخراج می‌شود.
  • ماسه شسته: به این نوع ماسه دوبار شور هم گفته می‌شوند، که مخلوطی از ماسه و خاک است.
  • ماسه شکسته: گوشه‌های این نوع ماسه خشن و از آسیاب سنگ‌های معدنی حاصل می‌شود.

برای خرید شن و ماسه می‌توانید به سایت سیوان لند مراجعه کنید.

آجر سفال

آجر سفال از ترکیب کردن مصالحی همچون خاک رس، آهک، شن و غیره در ادامه پخت آن‌ها در کوره باعث به وجود آمدن آجری به نام آجر سفال می‌شود. با گذرپیشرفت زمان و تجهیزات به خصوص در ساختمان سازی، دیوارها دیگرهمانند قدیم باربر ساختمان نمی‌شوند، زیرا بار ساختمان به ترتیب از اسکلت ساختمان به فونداسیون و سپس به زمین منتقل می‌شود.

آجر سفال در انواع مختلفی، تولید می‌شوند از جمله:

  • آجر سفال فوم دار
  • بلوک سقفی
  • آجر سفال نما

برای استعلام آنلاین قیمت آجر سفال می‌توانید به سایت سیوان لند مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آذر 1401 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد